В начало

Через удари по НПЗ росії загрожує дефіцит авіапального

Після кризи на ринку бензину, де через удари по нафтопереробних заводах (НПЗ) виник дефіцит, а гуртові ціни з початку року зросли на 40-50%, у росії можуть виникнути проблеми з авіапальним. Про це заявив максім дьяченко, керуючий партнер і член правління компанії «пролєум» — найбільшого приватного постачальника нафтопродуктів у країні.

Щоб пом’якшити кризу у виробництві нафтопродуктів, уряд рф дозволив змішувати літнє дизпальне з гасом для виробництва зимового. Це створює ризик різкого зростання цін на авіапальне, що може негативно вплинути на авіацію, попереджає дьяченко.

Загрозу визнають і в уряді. Зі слів джерел РБК, на нараді у віцепрем’єра алєксандра новака обговорювали можливість директивного обмеження зростання цін на авіагас на біржі.

Наразі такі обмеження діють для бензину: заявки на купівлю не можна виставляти за ціною, вищою за поточну ринкову більш ніж на 0,01%.

На відміну від бензину, гуртові ціни на авіагас наразі нижчі, ніж на початку року — 79 650 руб. за тонну проти 82 412 руб.. Водночас з вересня авіапальне здорожчало на 11% — на 8 тис. руб. за тонну.

Ціни на бензин Аі-92 з січня до кінця жовтня зросли на 42%, а на Аі-95 — на 49%. Проте минулого тижня котирування несподівано впали більш ніж на 10%. На 1 листопада Аі-92 коштував на біржі 65,2 тис. руб. за тонну, а Аі-95 — 72,96 тис. руб..

На піку бензинової кризи різниця між ціною на пальне в наявності й біржовою досягала 40%, що спричинило аномальний попит на біржові партії, зазначає дьяченко.

«Ключова причина зростання цін — дефіцит товару», — наголошує він. Після ударів українських безпілотників по НПЗ, які зачепили щонайменше 30 заводів по всій росії, обсяги нафтоперероблення впали на 10% — до 4,86 млн барелів на добу (б/д), за оцінкою аналітиків OilX. Порівняно з довоєнним 2021 роком, нафтокомпанії втратили 14% виробництва — це найнижчий рівень щонайменше за останні 6 років.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти