В начало

Буря вщухає: крек-спреди на дизель в Європі почали спадати

Крек-спреди на дизельне пальне в Європі останніми днями зменшилися з багаторічних максимумів, що спостерігалися минулого тижня, на тлі збільшення обсягів виробництва на нафтопереробних заводах (НПЗ) і зусиль США щодо укладення мирної угоди між Україною й росією. Про це enkorr розповіли аналітики OPIS.

Агенція OPIS оцінила крек-спред на дизельне пальне порівняно з Brent – на основі спотових цін в Амстердамі, Роттердамі й Антверпені (ARA) – у $28,82 за барель 26 листопада. Крек-спред падає вже п'ять робочих днів поспіль після досягнення піка в $47,43 за барель 19 листопада, безпосередньо перед санкціями США проти «лукойлу» й «роснєфті».

Минулого тижня дизельна маржа у північно-західній Європі (NWE) зросла до найвищого рівня з вересня 2023 року, оскільки постачання з росії — другого за величиною експортера у світі — зазнають тиску через санкції та атаки України на НПЗ й порти.

Після досягнення піка в $796,5/т 18 листопада ціни ф’ючерсів ICE Gasoil впали більш ніж на $100/т упродовж тижня й торгувався в межах $678-689/т 28 листопада. Стрімке здешевшання ф’ючерсів зумовило зменшення крек-спреду на дизель, хоча дефіцит у регіоні досі зберігається. З середини листопада європейські й українські компанії активно контрактували грудневі обсяги. Обмежені пропозиції у регіоні позначилися на рівні премій. У середньому націнки на гуртові партії дизелю на базисах продажу в Польщі, Литві й Румунії зросли на $10-20/т, що додасть приблизно 40-80 коп./л у перерахунку на українські ціни.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти