Більшість мереж автозаправних станцій приховують прибутки задля ухилення від оподаткування. Про це заявили у Консалтинговій групі «А-95» на підставі аналізу сплати податку на прибуток найбільшими 48 мережами заправних станцій у III кварталі 2023 року.
Насамперед експерти звертають увагу на непропорційність сплати ПнП і реалізації пального. Так, 72,5% цього податку серед найбільших гравців сплатила мережа ОККО (432 млн грн), хоча має 23,5% реалізації пального.
Наступна за сплатою ПнП мережа WOG – 72 млн грн (частка у сплаті ПнП 12%, у реалізації – 18%).
Відповідно решта 46 мереж із сумарною часткою у реалізації 58,5% сплатили 15,5% (94 млн грн).
У ІІІ кварталі 2023 року 34 з 48 мереж показали нульовий або мінімальний прибуток до 1 млн грн. Серед них такі відомі мережі як Socar, Shell, UPG, U.GO (НАК «Нафтогаз»), Motto.
«Якщо розрахувати прибуток мереж на літрі пального через сплачений податок, ми побачимо, що оператори отримували від нуля до 6 грн/л. На одному ринку, який закуповує й продає пальне приблизно за однаковою ціною, має однакові витрати на утримання й експлуатацію станцій, такого просто не може бути, це нонсенс!» – каже директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Також через показник сплати податку на прибуток в «А-95» розрахували заробіток кожної АЗС і оцінили їх термін окупності за таких умов.
Відповідно до розрахунків групи, один об’єкт мережі ОККО приносив 1,6 млн грн чистого прибутку на місяць, тоді як станція WOG – 316 тис. грн, столичної KLO – 297 тис. грн.
Кожна станція «БРСМ-Нафта» заробила 139 тис. грн, Avantage 7 – 135 тис. грн, що менше від показника регіональної мережі Chipo (167 тис. грн прибутку) й невеличкої полтавської мережі «Автотранс» (177 тис. грн).
Один із найменший показників — 4 тис. грн чистого прибутку на місяць на одну станцію — у мережі UPG.
Такі показники, на думку директора «А-95» Сергія Куюна, не корелюються з розвитком мереж, зокрема з будівництвом нових і реконструкцією наявних АЗК, чим зараз займаються майже всі оператори ринку.
«Якщо взяти мінімальну вартість нової станції на рівні $1 млн, то WOG і KLO чекатимуть на повернення коштів у середньому 10 років. «БРСМ» з Avantage – 22 роки. Хоча АЗС без аналогічних вкладень у реконструкцію стільки не живуть», — зазначає експерт. За його розрахунками, відповідно до декларованих прибутків термін окупності нового комплексу UPG може перевищувати 1 500 років, адже вартість їх будівництва складає понад $2 млн.
Найбільш реалістичний термін у цій галузі, на його погляд, має мережа ОККО – 3 роки, а якщо зважити, що кожна їхня станція коштує $1,5-2 млн, то термін окупності становить 4,5-6 років.
«На відміну від переважної більшості галузей паливний ритейл прибутковий, ми це бачимо, зважаючи на активну реконструкцію й будівництво нових об’єктів, на підвищений інтерес до поглинання й оренди існуючих мереж. На жаль, належної віддачі від цього успіху не бачить державний бюджет, який гостро потребує грошей в умовах війни», – заявив Сергій Куюн.
Експерти «А-95» закликають Державну податкову службу звернути підвищену увагу на декларування й сплату податку на прибуток мережами автозаправних станцій. За оцінками фахівців, потенціал збільшення бюджетних надходжень від роздрібного ринку становить щонайменше 9 млрд грн на рік.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти