Вартість доставки скрапленого нафтового газу в Азію різко впала 2024 року, досягнувши майже трирічного мінімуму, оскільки високі ціни на пропан у США знизили попит на паливо, повідомляє Nikkei Asia.
Спотові ставки фрахту між Близьким і Далеким Сходом 2 лютого впали нижче від $32 за тонну, знизившись приблизно на 80% порівняно з кінцем 2023 року. Хоча вони підскочили вище за $48 7 лютого, це все ще приблизно на 60% нижче, ніж на кінець 2023 року.
Ставки на дуже великі газовози (VLGC) зростали приблизно з 2022 року, досягнувши піку понад $180 у вересні. Багато спостерігачів галузі очікували, що тренд збережеться й цього року, і були здивовані нещодавнім падінням.
Головним винуватцем є різке похолодання в США, яке призвело до зростання цін на пропан.
Наприкінці минулого року, коли видобуток сирої нафти в США зростав і очікувалася м’яка зима, ціни на пропан, вироблений у США, коливалися в середньому діапазоні $300 за тонну, що приблизно на $200-300 нижче, ніж близькосхідний еквівалент.
Це зробило його дешевшим варіантом для азійських імпортерів навіть з урахуванням вищих витрат на доставку через більшу відстань. Зростання активності на цьому маршруті призвело до скорочення загального світового обсягу постачань LPG суден.
Однак минулого місяця американський пропан швидко втратив свою перевагу, оскільки ціни піднялися вище за $400, скоротивши розрив із близькосхідним пропаном до рівня нижче за $200.
Тим часом посуха, яка перешкоджає руху через Панамський канал, а також напади на кораблі на Близькому Сході, що перешкоджають подорожам через Суецький канал, спонукали кораблі пройти довгий шлях навколо Африки вздовж мису Доброї Надії.
«Витрати на доставку зросли, і пропан у США став менш вигідним», — сказав Куніхіко Сеноо, керівник японської судноплавної компанії Iino Kaiun. Оскільки попит на транспортування палива сповільнився, світові тарифи на доставку почали падати.
Крім того, попит на пропан серед азійських покупців слабкий на тлі відносно теплої зими в регіоні, а апетит Китаю до нафтохімічної продукції ослаб.
Багато чого залишається невизначеним щодо перспектив ставок на майбутнє. Багато галузевих спостерігачів очікують, що експорт пропану з США в Азію знову підніметься навесні, оскільки зниження попиту на опалення в Америці призведе до падіння цін.
«Ф’ючерси на місячну ставку VLGC відновилися, і фактичні ставки, ймовірно, з часом також зростуть», — сказав Сеноо.
Але деякі спостерігачі за галуззю стурбовані тим, що ринок перебуває в нестабільному стані, враховуючи те, як один фактор — вищі ціни на пропан у США — спричинив падіння курсу.
Вплив обмежень на прохід через Панамський канал також важко передбачити.
Eneos Ocean наводить випадки, коли VLGC, які вирішили скористатися каналом, несподівано пройшли через нього одразу, що свідчить про те, що затори зменшуються, оскільки все більше кораблів використовують короткий шлях. Але рух через канал усе ще обмежено, і ризики там залишаються.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти