Учора, 17 січня, вартість окремих лотів скрапленого газу на аукціоні «Укрнафти» знизилася до 36 500 грн/т. Про це свідчать дані Української енергетичної біржі. Середня ціна на газ на аукціоні двох виробників становила 38 258 грн/т.
Стартова вартість газу «Укрнафти» становила 39 483 грн/т, «Укргазвидобування» — 40 276 грн/т. Загалом компанії планували реалізувати 7,3 тис. т газу, що на 36% більше, ніж минулого тижня.
На початку аукціону ціни на деякі лоти «Укрнафти» зросли до 40 000-40 600 грн/т, але вже у другій половині дня вартість лотів не перевищувала 40 000 грн/т. Під закриття аукціону ціни на решту газу (біля 9%) знизились до 36 500-37 500 грн/т, що й дало можливість компанії реалізувати весь ресурс.
«Укргазвидобування» на початку торгів реалізувало лоти за ціною, близькою до стартової. Але після певного затишшя ціни почали знижуватись до 39 000-39 570 грн/т, а під кінець торгів — до 38 250 грн/т. Компанія не стала далі опускати цінник, тому 14% від загального обсягу газу виробника так і не знайшли покупця.
На аукціоні приватних виробників вартість LPG досягала 39 600-40 440 грн/т.
Таким чином вартість газу на аукціонах знову пірнула глибоко під імпортний паритет. Цінові «гойдалки» на торгах державних виробників тривають із початку грудня. Як вважають експерти, це свідчить про те, що обсягу продавців на рівні 5-7 тис. т на тиждень достатньо, щоб перелити і так наповнений ринок.
Закупивши надлишкові обсяги LPG в ажіотажному листопаді, імпортери зайшли у «мертвий сезон» зі значними залишками. Про це зокрема свідчать низькі показники імпорту в січні. Так, згідно з даними Консалтингової групи «А-95», з 8 по 14 січня в країну було завезено 9,3 тис. т газу, що на 20% менше, ніж тижнем раніше, і на 55% — порівняно з останнім тижнем грудня.
«Зниження імпорту вплинуло на кількість пропозицій на оптовому ринку, але це ніяк не вплинуло на сам ринок. Ті, в кого немає імпортного ресурсу, можуть спокійно купити його на аукціоні за привабливою ціною», — розповіли в одній із паливних компаній.
Через низькі ціни на газ власного виробництва імпорт в Україну став ресурсом для забезпечення прикордонних областей або для виконання обов’язкових контрактних зобов’язань. На думку експерта Консалтингової групи «А-95» Артема Куюна, така ситуація триватиме як мінімум до кінця січня.
Один із трейдерів зазначив, що компанія призупинила постачання імпортного ресурсу з півдня і планує відновити його вже у лютому, коли пожвавиться попит.
Через наявність надлишкового ресурсу навіть розблокування українсько-польського кордону не змінило ландшафту ринку. Паливні компанії фіксують шквал пропозицій з доставки газу із західного напрямку, однак наразі попиту на них немає. «Протягом дня мені запропонували послуги 25 газовозів, і всі — за хорошими цінами», — розповів представник однієї з великих паливних компаній.
Утім, новини з кордону дещо вплинули на ціни на західній його ділянці. «За день (з 16 по 17 січня — ek) ціна на газ на Ягодині з 40 000-40 500 грн/т упала до 38 000-39 000 грн/т», — додав один зі співрозмовників.
Але навіть за такої вартості газу на заході для центральних і східних областей зберігається пріоритетність аукціонного ресурсу.
У перспективі відновлення автомобільного постачання газу через західний кордон поверне пріоритет автотранспорту у логістичній моделі його імпорту в Україну. «Залізничні партії європейського й американського продукту втрачають свою економічну доцільність і конкурентоздатність відносно блендованого російського продукту з Польщі й Латвії. Логістика, яка будувалася останні два місяці, знову неактуальна», — поділився думкою директор GT Group Владислав Колодяжний.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти