У початок

З’явилися перші ознаки спрацювання санкцій проти продажу російського ДП

Оскільки міжнародні санкції проти постачань дизельного пального з росії діють уже понад два тижні, перші ознаки свідчать про те, що вони дають принаймні певний бажаний ефект, повідомляє Bloomberg.

Останні заходи «Великої сімки» і Європейського Союзу були, по суті, спрямовані на досягнення двох цілей: скорочення доходів москви й водночас збереження надходження бочок.

Згідно з даними Argus Media Ltd, оскільки нові правила набули чинності з 5 лютого, експортна ціна на російське дизельне пальне ще більше впала порівняно з неросійськими постачаннями, а на початку минулого тижня знижка перевищила $35 за барель.

Водночас експорт значною мірою зберігся. Згідно з зібраними даними Vortexa Ltd., у першій половині лютого постачання дизпального з портів країни становили в середньому понад 1 млн барелів на день (б/д) — це незначне зниження порівняно з січнем, але все ще набагато вище від середньодобового показника 2022 року.

Більш широкий ринок ДП також відносно спокійний, це важлива деталь для G7. Ціна ф’ючерсів на дизпальне відносно сирої нафти, відома як крек-спред, нещодавно впала до мінімуму майже за рік. Структура кривої пального, ключового показника попиту і пропозиції, вказує на відсутність явної паніки.

Однак залишається неясною остаточна ціна, за якою продається російське пальне, й куди ці гроші потрапляють.

російські ціни на нафту часто вказуються на так званій основі Free-on-Board (FOB). Це фактично ціна в російському порту, де завантажується судно.

Остання ціна FOB для російського ДП вуБалтійському морі від Argus дорівнює приблизно $78 за барель, що значно нижче від узгодженої ЄС і G7 граничної ціни, яка дорівнює $100. Але потім дизельне пальне доставляється з цього регіону до таких країн, як Туреччина, Марокко й Туніс.

Покупці там уже можуть платити значно більше за ціну FOB. Вони, безсумнівно, є на ринку сирої нафти: російський Urals, що постачається в Індію, нещодавно був більш ніж на $20 за барель дорожчим за експортну ціну в Балтію.

«Стало менше угод, які проводяться відкрито через брокерів, і більше угод за закритими дверима», — сказав Марк Вільямс, директор з досліджень у Wood Mackenzie Ltd. Це зменшує прозорість цін для широкого ринку.

Також виникає питання, чи триватиме російський експорт так само спокійно, як досі.

Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) заявило в середу, що очікує, що росія матиме труднощі з розміщенням дизельного пального і що згодом їй доведеться скоротити переробку.

Дані Vortexa показують, що темпи експорту ДП з росії в першій половині цього місяця були перевищені в середньому за місяць лише в дев'ять разів за більш ніж сім років.

І хоча вони зменшилися приблизно на 150 тис. за місяць, важливо мати на увазі, що темпи експорту в січні й грудні були найвищими за всю історію спостережень, починаючи з початку 2016 року.

Проте, за словами Вільямса, враховуючи збільшення обсягів обслуговування російських нафтопереробних заводів і зниження обсягів видобутку сирої нафти в найближчі місяці, експорт дизельного пального в країні й далі падатиме.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти