У початок

Зростаючі витрати на доставку Trans Mountain обурюють виробників нафти

Деякі з найбільших виробників нафти в Канаді заперечують проти потенційного зростання витрат і зборів за транспортування своєї нафти розширеним трубопроводом Trans Mountain, підкреслюючи зростаюче розчарування довгоочікуваним проєктом. Тим часом вартість проєкту зросла більш ніж у п'ять разів і склала 31 млрд канадських доларів, повідомляє Bloomberg.

BP Plc, Suncor Energy Inc., Canadian Natural Resources Ltd., Cenovus Energy Inc. і PetroChina надіслали листи в орган регулювання енергетики Канади, висловлюючи занепокоєння тим, яку частину перевитрат проєкту їм доведеться заплатити, а також як трубопровід планує сплачувати комісії за несвоєчасне постачання. Trans Mountain надасть відповідь на коментарі до п’ятниці, повідомила компанія електронною поштою. 

Розширення Trans Mountain, яке майже потроїть потужність системи – до 890 тис. барелів на день (б/д), мало забезпечити швидкий і відносно дешевий спосіб продажу канадської сирої нафти на азіатських ринках через термінали поблизу Ванкувера, порушуючи залежність виробників від американських нафтопереробників. Але протидія навколишньому середовищу й проблеми з будівництвом призвели до затримки будівництва лінії й підвищення її вартості. Вищі збори можуть зробити Trans Mountain дорожчим способом дістатися до азіатських покупців, ніж доставка через узбережжя Мексиканської затоки США.  

Ціна трубопроводу зросла майже до 31 млрд канадських доларів ($24 млрд США), що більше ніж уп’ятеро більше, ніж було запропоновано понад 10 років тому. Виробники, які підписали контракти на транспортування на лінії, змушені заплатити приблизно 20-30% збільшення вартості за рахунок підвищення мита. Ці так звані необмежені витрати зросли до 9,09 млрд канадських доларів з 1,77 млрд канадських доларів 2017 року.

Загальна фіксована плата за транспортування по всій довжині трубопроводу від Едмонтона до морського терміналу Вестрідж коливається від 9,54 канадських доларів до 11,46 канадських доларів за барель, залежно від того, скільки років вантажовідправники взяли на себе зобов’язання використовувати лінію.

Trans Mountain звернулася до регулятора з проханням затвердити пропоновані тимчасові збори до 14 вересня, але не надала чіткої дати початку проєкту. Як правило, нові тарифи на трубопровід затверджуються лише за 30 днів до початку експлуатації.

Компанія Trans Mountain не надала виробникам «суттєвої чи детальної інформації» щодо необмежених витрат, що ускладнює для них визначення, чи належним чином витрати було розподілено між вантажовідправниками, які мають платити, і чи вони «справедливі й розумні». Про це йдеться в листі Canadian Natural Resources до регулятора.

«Рівень запропонованого підвищення мита негативно вплине на чисті прибутки, отримані канадськими виробниками, і може негативно і суттєво вплинути на загальну конкурентоспроможність нафтової промисловості Канади та суспільні інтереси», — заявили в CNRL.

Компанії також заперечують проти розміру комісії за прострочення постачань, відомих як збори за простій, а також проти положень, які дозволятимуть трубопроводу затримувати постачання й таким чином генерувати ці комісії за власний рахунок.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти