Просідання зовнішнього ринку, яке розпочалося минулого тижня, призвело до поступового зниження цін на дизельне пальне. На півдні здешевшанню пального сприяло і збільшення темпів імпорту.
З початку минулого тижня, з 21 по 28 липня, європейські котирування дизелю в середньому зменшилися на $30/т, або 1,25 грн/л, що частково позначилося на внутрішніх цінах, які просіли на 1,1 грн/л.
Не впасти нижче від зовнішнього ринку, як це було протягом як мінімум останнього року, трейдерам вдалося через помірне надходження імпорту. Окрім того, тримають ціни й високі премії на пальне.
Так, зі слів «південних» трейдерів, премії до котирувань CIF Med у Констанці зросли з середніх $26/т на початку місяця до $40-50/т. Греки додали на серпень $10/т і вийшли на $27-30/т.
Суттєве зростання премій у Констанці трейдери пов’язують із запланованим підвищенням акцизних ставок на дизель у Румунії з 1 серпня на 10% і зростанням ПДВ з 19% до 21%. Аналогічна ситуація неодноразово спостерігалась і в Україні, коли напередодні підвищення акцизів ринок намагався максимально залитися.
Для довідки: акциз на дизпальне в Румунії становить 2 317,59 лeй, або майже €457 (за курсом на 29 липня) за 1 000 л. З 1 серпня його обсяг зросте до близько €507/1000 л. Відчуйте різницю: в Україні «дизельний» акциз дорівнює 215,7 євро/1 000 л.
«Зараз пропозиції якщо і є, то дорогі. Румуни везли пальне для внутрішнього ринку», – розповіли в одній із компаній.
З цих причин у липні суттєво знизилися постачання з Vitaro Energy й Socar: на 58% і 48%, до 0,36 і 0,37 тис. т добових.
Водночас імпорт з Oscar Downstream, навпаки, зріс із 0,57 тис. т до 2,1 тис. т на добу.
«У них був ресурс і нормальна ціна. Але зараз вони теж підняли премії», – пояснив зростання постачань з Oscar один зі співрозмовників.
Минулого тижня частково компенсувала високі премії ставка фрахту. Через підвищення рівня води в Дунаї до -87 см з -187 у середині місяця величина фрахту на баржі знизилася з $30/т до $22,5/т. Але вже 29 липня рівень води в районі Чернаводе знову зменшився і становить -117 см.
Внутрішні переміщення
Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», робочий діапазон цін на пальне на півдні станом на 29 липня варіюється в межах 46-47 грн/л.
У центрі уваги опинилась конторка «ГТС Трейдінг Україна», яка вийшла з ціною 46,25 грн/л і показала ринку дивні документи.
Зі слів одного зі співрозмовників, низька ціна і на грецький дизель із судна Varuna: 46-46,10 грн/л. У цьому разі низька вартість пояснювалась низькою густиною – 828,4 кг/м3.
Зазначимо, що минулого тижня імпорт дизелю з Греції зріс до 21,1 тис. т з 8,2 тис. т тижнем раніше. Додатковим стимулом для імпортерів цього пального, окрім більш низької премії, було зростання різниці між котируваннями CIF Med і FOB Med до $14,5/т.
Порівняно з минулим тижнем вільних обсягів на півдні стало більше. Але були затримки надходження через погодні умови на Сулині й збільшення навантаження на канал через закриття гирла «Бистре».
«Хоч продажі на півдні і є, але сам попит не найкращий. Клієнти не поспішають купувати, очікують більш низьких цін і тощо. А це вже показник того, що реалізація тримається тільки на зниженому імпорті», – зазначив засновник «Мартін Трейду» Володимир Порайко, додавши, що очікують зростання продажів на заході через збільшення закупівель аграріями.
Але наразі ці очікування відтерміновуються через погіршення погодних умов.
Минулого тижня на заході одним із чинників покращення продажів було і зниження пропозицій угорського дизелю.
«Люкс Країна» не виходить з пропозицією дизпального через відсутність вільних обсягів. Наступні пропозиції у трейдера з’являться уже в серпні. Були обмежені обсяги й у «АТ Енерго Трейд».
В інших ціни на трубний ресурс становили 48,50-49,40 грн/л. На верхній межі пропонував «Вог Трейд», на нижній — УНТК, «Дюваль компані».
У Львівській області пропозиції пального вартували 48,20-49,30 грн/л, у Волинській — 47,80-48,90 грн/л. В останній за 47,80 грн/л дизель можна було придбати у «Мартін Трейду». Через декілька днів з’явиться залізничний ресурс і у ЗПЕК, який компанія вже пропонує за 47,90 грн/л.
Зі слів одного з респондентів, західні постачальники теж планують збільшити премії на серпень у межах $20-30/т, окрім Orlen Lietuva, розмір премії якої поки не відомий.
Надходження більш суттєвих партій пального, яке прогнозують деякі трейдери, може сприяти подальшому зниженню цін на пальне. Водночас стрімке зростання нафти до майже $72 за барель і, як наслідок, ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі до 727$/т (+$17/т) може, навпаки, розвернути тренд у бік зростання.
- станом на 21:50 29 липня
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти