У початок

Знижка розпалює апетит Індії до російської нафти

Імпорт російської нафти до Індії у квітні зріс до дев'ятимісячного максимуму. Знижка на сировину призвела до того, частка росії зросла до 40%. Про це пише The Indian Express.

У квітні постачання російської нафти в Індію зросло до максимуму з липня минулого року — 1,96 млн барелів на добу (б/д). Порівняно з березнем імпорт сировини з росії зріс на 19%, пише індійське видання.

«На частку росії припало 40,3% від загального обсягу імпорту сирої нафти до Індії у квітні (4,86 млн б/д). Це перший випадок за сім місяців, коли частка москви в імпорті нафти Нью-Делі становить понад 40%. За останні чотири місяці частка росії знизилася приблизно до 33% з пікового рівня майже в 46%, що спостерігався у травні 2023 року», — пише The Indian Express із посиланням на дані Kpler.

«Примітно, що сплеск імпорту російської нафти в Індію стався, попри останній пакет санкцій з боку Сполучених Штатів проти російської нафтової промисловості, що призвело до спекуляцій про те, що індійські нафтопереробні заводи (НПЗ) можуть стати більш обережними під час постачання. Проте торговельні джерела повідомили, що санкції в кращому разі мали незначний короткочасний вплив на потоки російської нафти в Індію», — продовжує індійське видання.

Глава відділу аналізу сирої нафти в Kpler Віктор Катона пояснив, що зростання постачання може бути пов'язане з тим, що росії необхідно експортувати більше нафти після атак дронів ЗСУ на НПЗ, і російські компанії надали хороші знижки.

«Імпорт нафти з Саудівської Аравії в Індію — найнижчий із вересня 2023 року, що свідчить про те, що якщо індійські НПЗ можуть купувати спотові вантажі Urals зі знижкою $4 за барель до Brent, вони обов'язково скорочують свої номінації саудівської нафти, яка, як правило, дорожча на $5-6 за барель», — сказав Віктор Катона.

Видання наводить дані інсайдерів галузі про те, що індійські НПЗ, як і раніше, уникають танкерів, які перебувають під прямими санкціями США та їхніх союзників, але не дотримуються якоїсь повної заборони на танкери «совкомфлоту», як це було спочатку після того, як Вашингтон оголосив про останній пакет санкцій.

«Дані відстеження руху суден показують, що за минулий тиждень як мінімум два танкери «совкомфлоту» вивантажили нафту в індійських портах. Звичайно, Індія закуповує російську нафту з постачанням, а це означає, що відповідальність за організацію доставлення й страхування вантажів лежить на російських постачальниках, а індійські покупці не несуть жодної відповідальності з цього приводу», — пише The Indian Express.

«Схоже, що навіть прямі санкції не проблема, особливо через те, що російське судноплавство й індійські служби морського регулювання починають працювати узгоджено», — додав Віктор Катона.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти