У початок

Зимова надбавка: грудневі премії на ДП з Польщі й Румунії зросли

Напередодні зими деякі польські й румунські постачальники підвищили премії на морські й залізничні партії дизпального. Головна причина зростання — збільшення попиту на зимовий продукт. Сезонний перехід також сприяв зростанню дизельної маржі в Європі. Протягом листопада різниця між котируваннями нафти й ДП в ARA збільшилася на $3/бар., до $19/бар.. 

Наприкінці листопада залізничні партії з Польщі було продано за $73-77/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації на умовах DAP, це в середньому на $2/т вище, ніж місяць тому. Підвищення націнок відбулося через надходження у порти більш дорогого зимового продукту. Водночас це позначилося на продажах в Україну. «Ми були змушені підняти премії, але через це деякі покупці відмовилися від обсягів», — повідомили в Unimot.

Залізничні партії з термінала PERN у Дембогуже на грудень пропонувалися +$34/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, це на $2-3/т більше порівняно з листопадовими номінаціями.

Автомобільні партії дизпального зі східних польських терміналів з відвантаженням у грудні пропонуються за $57-72/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. «Умови для автообсягів лишилися без змін. Продажі й без того малі, щоб підвищувати ціни», — кажуть у Solumus. У лещатах польських постачальників тримає й Orlen Lietuva, який повністю відновив виробництво і зменшив премії на автомобільні партії ДП.

Трейдери припускають, що в грудні продажі можуть зменшитися, якщо фермери блокуватимуть польсько-український кордон. «Безперечно, це позначиться на продажах. Але сподіваємося, що «ролники» пожартували й у грудні нічого не буде», — додали в Solumus.

Автомобільні партії дизпального 25 листопада-1 грудня Orlen Lietuva продає за $727-745/т на умовах FCA. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $31-50/т, це на $23-24/т менше порівняно з початком листопада, коли Мажейкяйський НПЗ завершував ремонт. Наприкінці листопада обсяги відвантажень дизпального у вагонах у грудні ще не було узгоджено. Листопадові залізничні партії дизелю Orlen Lietuva було продано за $40-45/т до котирувань CIF NWE на умовах FCA Моцкава.

Премії на залізничні й баржеві партії у Констанції на грудень підвищилися на $1-2/т порівняно з листопадом через появу нових пропозицій зимового продукту. Опитані покупці й постачальники повідомили, що баржі можна придбати за +$28-32/т до CIF Med, залізничні партії залежно від кількості поїздів на місяць було продано за +$30-34/т до CIF Med. Танкерні обсяги дизпального з Греції продавалися з націнкою +$18-22/т до котирувань FOB Med, але при додаванні депресорної присадки до ціни додається ще 2-3/т.

Автомобільні партії ДП на українському березі Дунаю пропонувалися за +$77-91/т до CIF Med. На дунайських терміналах протягом більшої частини листопада рентабельність продажів була близькою до нуля. Але наприкінці місяця компанії, що продають грецький продукт, нарешті побачили гроші. Спред між котируваннями CIF Med і FOB Med зріс з $7-11/т у першій половині листопада до $17-21/т в останніх числах. Це додало певної переваги грецькому продукту на півдні. «З’явився арбітраж, який дозволяє попрацювати. Але подивимося, що буде за два тижні», — зазначив один із великих трейдерів на півдні.

Нагадаємо, останні кілька місяців продажі грецького ДП в Україні зменшуються через високу собівартість.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти