У початок

Зима в хату: попит на дизель зменшується

Зима заморожує попит на всіх напрямках постачань. Якщо до середини грудня постачальники раділи непоганим продажам на півдні, то цього тижня зниження інтересу до продукту відчули й вони. Додатковим чинником, який уповільнює попит, є зростання котирувань на тлі послаблення курсу гривні. Так, протягом тижня котирування ULSD на умовах СIF у північно-західній Європі й Середземномор’ї зросли на $57-60/т, до $809-813/т. Курс гривні своєю чергою — з 36,99 грн/$ до 37,59 грн/$.

Премії на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі зросли в середньому на $5/т і становлять $85-100/т до котирувань CIF. Водночас попит з боку українських покупців залишається слабким через проблеми з вивозом ресурсу.

На польсько-українському кордоні рух паливовозів досі ускладнено через страйки польських перевізників, що тривають. Для запобігання затоварювання нафтобаз польські трейдери скидають непродані в Україну обсяги дизелю на внутрішній ринок. Але наприкінці року продажі палива в Польщі теж зменшуються.

«Попит на внутрішньому ринку також слабкий. Крім того, Orlen продає на 50 зл/м3 дешевше за нас», — каже великий польський трейдер.

На внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здорожчали на 146 зл/м3, до 5 090 зл/м3 ($1 078/т), слідом за зростанням котирувань. Спред із котируванням CIF збільшився на $5/т і становить $265/т.

Компанія Orlen Lietuva на наступний тиждень зменшила премії на автомобільні партії на $18-19/т, до $50-61/т. Нагадаємо, минулого тижня на терміналі Okseta у Каунасі виникли технічні проблеми, через що налив дизпального було припинено на кілька днів.

«У понеділок термінал уже працював у штатному режимі», — повідомили в українській мережі АЗС.

На південному напрямку відчувається зменшення попиту, зазначають трейдери.

«На початку тижня на Дунаї було багато пропозицій, тож довелося коригувати графік продажів», — каже один із продавців морського ресурсу.

Цього тижня умови продажів автомобільних партій не змінювалися, націнки до середземноморських котирувань CIF залишилися на рівні +$115-120/т. Водночас ресурс у Констанці здорожчав, цього тижня автопартії дизелю тут пропонувалися за +$75-80/т, це на $10-25/т більше порівняно з серединою грудня. Зростання націнок у румунському порту компанії пов’язують з обмеженнями завантажень продукту під час різдвяного тижня. На терміналах Роман і Фундуля теж відбулося підвищення, продукт там пропонується з преміями +$128-138/т і +$123-125/т відповідно.

Наприкінці року компанії планують обсяги закупівель палива на січень. За дві декади грудня надходження імпортного ресурсу в країну зменшилися на 18% відносно листопада, що вказує на зменшення споживання дизпального в Україні. Учасники ринку прогнозують подальше зменшення попиту наступного місяця, тому у січні обсяги закупівлі палива за кордоном будуть меншими за грудневі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти