Ключовою подією для українського ринку дизпального цього тижня стало впровадження змін до Митного кодексу, згідно з якими імпортери зобов’язані надавати документи, що підтверджують виробника палива і маршрут постачання від заводу-виробника до українського кордону. Відбулось це у не найкращий період, адже вже кілька тижнів на кордонах вишикувались черги з бензовозів. Це вже створило певну напругу на внутрішньому ринку й змушує трейдерів нервувати.
Цього тижня автомобільні партії ДП зі східних терміналів Польщі пропонувалися з преміями +$90-110/т до котирувань CIF. Уперше такий рівень премій було озвучено кілька тижнів тому, але були певні сумніви у довготривалості таких високих пропозицій. Проте, схоже, така нова реальність.
Упевненості польським постачальникам додав підвищений попит з боку українських компаній, багато з яких були змушені шукати щастя (читай пальне) в Польщі внаслідок припинення імпорту з Джурджулештів і більшості баз у Болгарії.
Днями польські компанії повідомили enkorr, що в них почав з’являтися ресурс, але суттєвого коригування премій не відбулося, оскільки попит залишається високим.
«На наші термінали залізницею почали постачати зимовий ресурс, німецькі НПЗ з середини жовтня виробляють пальне для холодного сезону», — сказав один із польських трейдерів.
Зростання премій відбулося й на балтійському напрямку, який теж відчув додатковий тиск з українського боку.
«Ми не змогли завантажитись у Болгарії, тому погнали машини Європою на Литву», – каже один із трейдерів.
З терміналів Orlen Lietuva упродовж останніх трьох тижнів дизель продається з премією $95-105/т, хоча наприкінці вересня це було $60-75/т.
Також дорожче від котирувань ICE Gasoil продається американське дизпальне, що відвантажується з Латвії, — премія зросла з $45/т до $90/т.
На південному напрямку премії також не падають. Бан Болгарії й Молдови форварднув частину покупців на нафтобази Румунії, що автоматично створило напругу й там. Кілька учасників ринку повідомили про черги у Констанці, Романі й Фундулі. Як наслідок – підняття націнок. У Констанці віднині це $60-85/т, хоча у вересні зустрічались навіть пропозиції за $55.
На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального з урахуваннями вартості перевалки пропонуються з преміями від +$105 до +160/т до котирувань CIF. Такий широкий діапазон зумовлено неритмічністю постачань ресурсу через нестабільні погодні умови в гирлі Дунаю.
«Коли одночасно заходить кілька суден, націнки падають. І навпаки, коли в портах нікого немає, ресурс дорожчає», — пояснює коливання цін трейдер.
На премії також впливає й низький рівень води в дунайських каналах, через це баржі йдуть із неповним завантаженням.
Учасники ринку очікують, що в листопаді ситуація з перетином кордону поліпшиться через зменшення потоку агропродукції на експорт. Крім того, до часу буде відпрацьований процес митного оформлення за новими правилами. Є також надії на пожвавлення на польському кордоні, котрий, на думку багатьох українських імпортерів, став заручником парламентських виборів у Польщі, які, дякувати Богу, закінчились.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти