Українські ГНС перевалили 531 тис. т залізничних партій скраплених газів за перше півріччя 2021 року, що на 80 тис. т, або 13% менше, ніж за аналогічний період 2020 року. Про це повідомляє Консалтингова група «А-95» з посиланням на власне дослідження. До цих даних не входить сировина для «Карпатнафтохіму».
Зниження постачань залізничним транспортом пов'язано головним чином зі зміною логістичних схем постачання ринку, а саме збільшенням імпорту автомобільним транспортом через західний кордон і зростанням морських постачань, які також не вантажаться в залізничні цистерни.
Найбільші обсяги, як і роком раніше, надійшли на станцію «Переяславська» (Київська область), де ГНС «БРСМ-Нафти» і LPG Progress. Загалом на станцію надійшло 61 тис. т, що на 17% менше від аналогічного періоду торік. Зокрема «БРСМ-Нафта» постачила на свій комплекс 45 тис. т, або -36% до аналогічного періоду торік. Зниження пов'язано з передачею частини постачань на другу власну ГНС компанії у Вовчанську (Харківська область). За півроку новий об'єкт перевалив 21 тис. т ресурсу. Як раніше повідомляв enkorr, «БРСМ» почала пропонувати послуги зберігання на власних ГНС. У червні в Вовчанську почали з'являтися перші сторонні обсяги.
Ще 17 тис. т (зростання в 4 рази) на Переяславі було постачено на адресу LPG Progress. Основним чинником зростання є обсяги ОККО і WOG, частково переорієнтовані з Бородянської ГНС.
Друга за обсягом залізнична станція – «Селещина», де розташовано ГНС «Надєжди», наростила перевалку СВГ до 46 тис. т (+ 22%). Головне джерело збільшення – власний ресурс власника станції.
Третя за обсягом станція також обслуговує ГНС «Надєжди» – «Бородянка». За півроку об'єкт прийняв залізницею 38 тис. т (-12%). Послугами ГНС користуються ОККО (постачила 8,2 тис. т за півроку), WOG (4,5 тис. т), Socar (4 тис. т) і ще понад 10 компаній.
Зафіксовано зниження обсягів на станції «Васильків-1» (-20%). На станції знаходиться ГНС KLO, на яку і припадає основний обсяг постачань (35 тис. т). Друга газонаповнювальна станція «Пропан-сервіс», за словами учасників ринку, проявляла низьку активність на початку року і протягом останніх трьох місяців припинила свою діяльність.
Значно зросли постачання на ГНС у Чугуєві (+ 45%), де основним одержувачем виступає мережа Marshal (29 тис. т). Як повідомлялося, компанія подвоїла ємність власної ГНС і вийшла як продавець у гуртовий сектор ринку.
На залізничну станцію «Підгородна» (Миколаївська область, м Первомайськ), де знаходиться ГНС «Надєжди», надійшло 25 тис. т СВГ (-10%). На сховище, зокрема, незначно скоротилися постачання Socar і WOG.
«Авантаж 7» постачив на свою ГНС у Заворичах, що в Київській області, 25 тис. т. Нагадаємо, що сховище введено в експлуатацію восени 2020 р.. Раніше «Авантаж» запустив ГНС у Лосинівці (Чернігівська область), проте обсяги постачань на неї залишаються низькими. Також компанія втричі скоротила постачання на свою ГНС у Городку (ст. «Вікторія», Хмельницька область), при цьому вдвічі збільшивши постачання на придбану ГНС у Токмаку.
Збільшення також зафіксовано на станції «Бориспіль» (+120%). Нагадаємо, що в 2021 р. там запущено другу ГНС «Укройлхім», яку взяла в управління «Глуско-Україна». Оператор переорієнтував у Бориспіль потоки з Баришівської ГНС, де ресурс зберігався раніше. Бориспільське сховище «Амік Україна» збільшило оборот незначно.
Зі станцій з помітною динамікою можна також виділити «Скалат» (+6,7 тис. т, або 530%) і «Водолагу» (+6,5 тис. т, або 13%). У першому випадку прийом збільшив оператор ГНС «Надєжда». «Водолага», як відомо, стала другим базисом LPG Progress.
Станція призначення |
2020 |
2021 |
Зміна, % |
Переяславська |
73,7 |
61,0 |
-17,2 |
Селещина |
37,3 |
45,7 |
22,4 |
Бородянка |
43,1 |
37,9 |
-12,1 |
Васильків-1 |
46,8 |
37,7 |
-19,5 |
Чугуїв |
21,4 |
31,0 |
44,8 |
Підгородна |
27,6 |
25,1 |
-9,2 |
Заворичі |
12,0 |
24,9 |
107,0 |
Привільне |
21,3 |
23,4 |
9,6 |
Вовчанськ |
- |
21,1 |
- |
Харків-вантажний |
21,1 |
17,6 |
-16,3 |
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти