ПАТ «Укрнафта» стало переможцем у закритому тендері компанії Shell на продаж частки роздрібної мережі в Україні після того, як невідомий переможець дозволив їй покращити свою пропозицію. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
За інформацією експерта, після першого етапу закритого тендеру пропозиція «Укрнафти» була другою. І тоді продавець звернувся до цього невідомого переможця з проханням дозволити розкрити «Укрнафті» його пропозицію.
«Держкомпанії дали 48 годин на те, щоб вона або покращила свою пропозицію або змирилась із поразкою. Корецький шанс не змарнував, компанія запропонувала аналогічну ціну «+1 копійку», — пише очільник «А-95».
«Не зовсім зрозуміло, навіщо цей невідомий пішов на такий крок, але це дуже шляхетно», — додав він.
Ціна за актив Shell, що придбала «Укрнафта», поки залишається конфіденційною, але, як наголошує Куюн, вона стане відомою через звітність компанії або «Нафтогазу». Проте, за його оцінкою, вартість 51% у підприємстві «Альянс Холдинг» становить близько $40-50 млн. Він також вважає, що 49% «Альянс Холдингу», які наразі належать Фонду держмайна, вже не становить будь-якої цінності, але припускає, що «Укрнафта» може викупити цю частку за символічну суму.
«У результаті $40-50 млн піде на 51%, ще $25-40 млн – на ребрендинг. Нехай ще $10 млн відкупних заплатить ФДМУ. За $70-100 млн «Укрнафта» отримає десь 120 сучасних комплексів, — каже експерт. — Це дуже хороша ціна. Окупність може становити до 5 років».
З його слів, «Укрнафта» вже заявила, що залучить на це все кредитні кошти, тобто фінанси компанії взагалі не зазнають дискомфорту й будуть і надалі працювати на раніше заплановані проєкти.
«Тож «Укрнафта» дуже зміцнить позиції на ринку й додатково загострить конкуренцію. Shell давно не сприймали як конкурента, бо вона торгувала за максимальними цінами, тоді як програвала у маркетингу, тобто у боротьбі за клієнта. Такий собі ідеальний конкурент», — вважає він.
«Укрнафта» ж, як зазначає експерт, провадить дуже агресивну цінову політику й нарощує маркетингові й сервісні програми. Відповідно з розширенням покриття цей вплив зростатиме, зокрема в економсегменті ринку як найбільш масовому.
«Крім того, «Укрнафта» фактично відкрила полювання на корпоративних клієнтів, передусім державного сектору (на ринку багато хто вважає це принциповою позицією або навіть неофіційною урядовою програмою). Збільшення покриття посилить ці можливості», — переконаний Куюн.
Як повідомляв enkorr, учора, 19 листопада, ПАТ «Укрнафта» і міжнародна компанія Shell уклали угоду про придбання частки 51% у ТОВ «Альянс Холдинг», яке оперує роздрібною мережею Shell в Україні. Найближчими днями держкомпанія разом із Shell звернеться до Антимонопольного комітету за дозволом на концентрацію.
Shell входить у ТОП-10 мереж за обсягами продажів в Україні: 118 працюючих автозаправних комплексів, №9 за реалізацією пального за результатами 9 місяців 2024 року й №7 за кількістю АЗК.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти