Підвищення акцизів на пальне, яке планується урядом, призведе до збільшення собівартості бензинів і ДП на 7,4-9,7 грн/л протягом п'яти років, поглибить дисбаланс у споживанні пального, а також збільшить імпортозалежність країни від потенційно російського автогазу.
Таку думку висловили експерти Нафтогазової асоціації України (НАУ).
Зокрема на переконання президента профільного об’єднання Ярослава Старовойтенка, у разі анонсованого підвищення акцизів усе бюджетне навантаження ляже на споживачів бензину і дизелю, тоді як покупці скрапленого газу фактично не візьмуть участь у формуванні бюджету країни.
«Ми очікуємо, що така тарифна політика спричинить значне «перетікання» споживачів з бензину на скраплений газ. Така зміна споживчої поведінки загрожує ще більшим викривленням балансу споживання палива, посиленням залежності від імпорту потенційного російського ресурсу, який наразі домінує на європейському ринку СВГ», — заявив Старовойтенко.
Окрім цього, в НАУ вважають, що ухвалення закону у запропонованій редакції може мати довгострокові негативні наслідки для енергетичної безпеки України. Йдеться про таке:
З огляду на це НАУ пропонує альтернативний підхід до коригування акцизного збору, виступаючи за систему оподаткування, яка збалансує ставки на бензин і скраплений газ.
«Підвищивши акцизний збір на скраплений газ до 160 євро за 1 000 л, можна було б досягти більш справедливого й економічно обґрунтованого співвідношення ціни на газ і бензин, залишаючи вартість автогазу привабливою для споживачів і збільшуючи державні доходи», — зазначають експерти асоціації.
Такий вивірений підхід, на їхнє переконання, сприяв би не лише рівновазі на паливному ринку, а й енергетичній незалежності України, стимулюючи внутрішнє виробництво й підвищуючи конкурентоспроможність на ринку.
«Важливо те, що це могло б захистити життєво важливі сектори економіки, такі як промисловість і сільське господарство, від тягаря підвищення податків», — наголосили у НАУ.
Раніше директор Консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн висловив думку, що урядовий законопроєкт не враховує особливостей споживання і несправедливий по відношенню до споживачів пального.
Нагадаємо, у березі Кабінет міністрів підтримав законопроєкт, яким пропонується поступове збільшення акцизного податку на пальне. Згідно з ним ставки акцизу на бензин і дизельне пальне поступово зростатимут,ь починаючи вже з 1 липня 2024 року. І протягом 4,5 року зростуть до €359/1 000 л для бензину і €330/1000 л для дизельного пального. При цьому акцизи на скраплений газ за цей період зростуть до € 70/1 000 л.
Довідка enkorr
Нафтогазова асоціація України — галузеве об’єднання, що представляє інтереси найбільших гравців нафтогазового ринку. На сьогодні до складу асоціації входять найбільші гуртові, роздрібні, видобувні й переробні підприємства, що представляють національний, міжнародний, приватний і державний бізнес, серед них: WOG, ОККО, Shell, AMIC Україна, SOCAR, KLO, UPG, «Паралель», «Укргазвидобування» і «Укрнафта».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти