У початок

«Залиті по вуха»: трейдери почали скорочувати закупівлі імпортного дизпального

Минулого тижня ситуація на основних напрямках постачань дизельного палива не зазнала суттєвих змін. Ціни угод залежали перш за все від коливань північно-західних і середземноморських котирувань, тоді як розміри премій на автомобільні партії продукту залишалися стабільними.

Один із польських трейдерів повідомив enkorr про зниження премій на відвантаження дизпального залізницею, оскільки українські покупці зазнають труднощів у зберіганні великих партій продукту.

Автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі 13-18 лютого відвантажувалися з преміями $100-120. У лютому польські компанії мають достатні обсяги продукту для забезпечення потреб внутрішнього ринку й експортних продажів. Окремі компанії кажуть, що у Польщі спостерігається профіцит дизельного палива. На початку лютого до польських портів було припинено постачання продукту російського походження. Проте до терміналів у Щецині й Гдині почало потрапляти дизпальне з США. На початку місяця про імпорт американського продукту повідомила компанія «Укрпалетсистем», а минулого тижня — група Unimot. Перші партії дизпального зі Щецина вже відвантажено на АЗК мережі UPG. У Unimot припускають, що заокеанський продукт може потрапити в Україну на початку весни. «З огляду на тривалість логістичних операцій американський дизель з наших терміналів може поїхати до українських покупців не раніше березня», — коментує представник польської групи.

На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань. Учасники ринку повідомляють, що за фіксованими цінами обсяги Orlen Lietuva з відвантаженням цього тижня здорожчають приблизно на €20 через зростання котирувань.

На південному напрямку постачань обсяги пропозиції дизпального перевищують попит. Оператори чорноморських портів Болгарії й Румунії і терміналів у гирлі Дунаю повідомляють про зниження обсягів продажів продукту до України. «Реалізація цього місяця погана, але ми продовжуємо возити продукт, оскільки маємо зобов’язання перед турецькими партнерами». Зі слів трейдерів, премія на дизпальне у головному паливногому терміналі Opet у Мармарі протягом кількох днів зменшилася з $50 до $10. Опосередковано це може вказувати на те, що у регіоні є надлишок продукту.

У наступні два-три тижні профіцит дизпального на українському ринку зростатиме. Після стабілізації енергопостачання в усіх областях країни спостерігається різке падіння обсягів закупівлі палива власниками генераторів. «Працівники наших АЗС повідомляють, що останнім часом поменшало клієнтів, що приїжджають заправитися у каністри», — зазначає менеджер невеликої роздрібної мережі. Тенденцію зменшення закупівель пального для генерації кіловатів відзначають і трейдери, що працюють у дрібному гурті. Водночас компанії аграрного сектору поки що не виправдовують сподівань постачальників палива. «Наші покупці-аграрії відкладають закупівлі на останній момент. Деякі компанії не впевнені, чи взагалі варто сіяти цієї весни», — ділиться переживаннями клієнтів невеликий трейдер із Дніпра.

У такій ситуації компанії будуть змушені скорочувати закупівлі імпортного пального. Накопичувати запаси надалі не вдасться, бо потужності зберігання наразі практично вичерпано. Перші сигнали про зменшення попиту на імпортний ресурс ринок уже почав подавати. За даними еnkorr, 6-12 лютого обсяги розмитненого дизпального без урахування трубопровідних партій склали 102 тис. тонн, це на 36% менше ніж попереднього тижня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти