У 2021 р. імпорт дизельного пального в Україну на 10% перевищив показник позаминулого року і досяг рекордного рівня за всю історію спостережень — 6,85 млн т. Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Приріст імпорту стався з усіх напрямків за винятком Російської Федерації, яка втратила свої позиції після зупинки нафтопродуктопроводу «Прикарпатзахідтранс» у лютому 2021 р. й дестабілізації постачання «Роснафти».
У результаті 2021 року з Росії було імпортовано 2,05 млн т дизпального, що на 22% менше від показника 2020 року (2,61 млн т). Відповідно частка російського ресурсу в загальному обсязі імпорту ДП скоротилася з 42% 2020-го року до 30% — 2021-го.
З Білорусі порівняно з 2020 р. було імпортовано на 30% (667 тис. т) дизпального більше – 2,89 млн т, або 42% всього імпорту ДП. Це дало їй змогу повернути статус найбільшого постачальника дизпального в Україну, який було втрачено 2018 року.
Рекордний обсяг — 1,2 млн т, або в півтора раза більше, ніж 2020-го, зайшов в Україну морем. Найбільший обсяг – 405,5 тис. т – надійшов у порт Миколаєва. По 335 тис. т, 220 тис. т і 175 тис. т прийняли порти «Південний», «Одеса» і «Херсон» відповідно.
«Морські порти мають величезний потенціал, і збільшення перевалки втричі у 2022 році не буде великою проблемою, надто якщо правильно розставити пріоритети для «Укрзалізниці». Фактично це означає, що морем можна буде закрити російський імпорт», — зазначають експерти «А-95».
2021 року відвантаження з Литви зросли на 11%, до 691 тис. т.
Прогнозний баланс ринку дизельного палива в 2021 році, за даними експертів Консалтингової групи «А-95», склав 7,9 млн. т проти 7,4 млн. т за позаминулий рік.
Нагадаємо, баланс українського ринку дизпального 2020 р. збільшився на 5,8% – до 7,39 млн. тонн. При цьому внутрішнє виробництво зросло на 39% – до 1,12 млн т, а імпорт додав 1,4% і склав 6,26 млн т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти