У північно-західній Європі розпочнеться небезпечна зима з історично низькими обсягами дизелю – палива, яке фактично живить кілька великих секторів економіки. Такий прогноз озвучили в Wood Mackenzie Ltd.
Згідно з даними компанії, запаси дорожнього дизельного пального, мазуту й іншого дизельного палива в регіоні уже в листопаді зменшаться до найнижчої позначки порівняно з даними на початок 2011 року. Це означає, що є менше, ніж звичайна подушка постачання, тож континент готується до потенційно серйозної зимової енергетичної кризи.
«Ми очікуємо, що запаси зменшуватимуться сезонними темпами, проте виходимо з цієї дуже низької бази», — сказав Джеймс Берлі, головний аналітик консалтингової компанії з європейських нафтових ринків, пояснюючи, чому в листопаді очікуються такі низькі запаси. «З боку попиту ми маємо звичайне сезонне зростання», – додав він.
Зазначається, що дизель життєво важливий для легкових і вантажних автомобілів у Європі, де його використання історично заохочувалося фінансово. Таке паливо також використовується на суднах, у будівництві й промисловості. Згідно з даними Insights Global, запаси в незалежному сховищі в центрі торгівлі нафтою «Амстердам-Роттердам-Антверпен» перебувають на найнижчому рівні для цієї пори року щонайменше з 2008 року.
При цьому Європа структурно відчуває дефіцит дизельного палива, хоч і регулярно отримує вантажі з-за океану. Цей природний дефіцит може стати ще більшою проблемою на початку наступного року, коли набуде чинності заборона ЄС на морський імпорт із росії — наразі найбільшого зовнішнього постачальника на континент.
«Це лише частина ширшої енергетичної кризи, яка охопила континент після вторгнення росії в Україну, що призвело до стрімкого зростання цін на природний газ і електроенергію й роздмухування інфляції», — йдеться у повідомлені.
Навіть зараз, коли в Європі зазвичай накопичуються запаси, є ознаки обмеження постачань. Нафтопереробник OMV Germany повідомив про «пробіг» мазуту й дизельного палива. Австрія, Швейцарія й Угорщина також заявили, що випустять нафту із запасів в останні місяці.
Окрім цього, на заваді низький рівень води на Рейні — важливій річці для транспортування палива. Коли вода мілка, баржі не можна завантажувати на повну. Це ускладнює транспортування палива у внутрішню Європу з центру торгівлі нафтою на континенті, особливо повз ключову точку Кауб, яка лежить на захід від Франкфурта.
Частково проблема створення запасів полягає в тому, що це не стимулюється ринком. Наразі паливо для постачання в зимові місяці встановлюється зі знижкою до серпневого ф’ючерсного контракту на ДП. Ця структура, відома як беквордація, сигналізує про напружений ринок і перешкоджає трейдерам накопичувати паливо в резервуарах для зберігання.
Зі слів галузевих аналітиків, останнім часом ця структура згасає через поєднання високих обсягів нафтопереробних заводів, здорового імпорту, включаючи російські барелі, які все ще потрапляють у Європу, економічних даних і побоювань рецесії. Проте, порівняно з історичними нормами, вона залишається сильною.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти