У початок

Wexler розпочинає продажі турецького-індійського дизелю

Оптова компанія «Анвітрейд», що входить до групи Wexler, 17 лютого розпочала відвантаження індійського пального, імпортованого з турецького порту «Мармара» на початку лютого. Про це enkorr повідомили в компанії.

Для оформлення ресурсу знадобилося два тижні, упродовж яких тривала лабораторна перевірка митницею. Нагадаємо, що цього передбачають санкції, які наклала Радою національної безпеки й оборони України 2023 року щодо портів, пов’язаних із прийманням російської нафти та нафтопродуктів. До таких терміналів належить і порт «Мармара», а саме – термінал компанії Opet.

Ціна ресурсу становить 45,10 - 45,20 грн/л. Це дещо вище ринку, де на сьогодні переважають пропозиції в діапазоні 44,50 - 44,60 грн/л.

Підвищена вартість може бути пов’язана з довготривалим простоєм у два тижні танкера Stellar, який привіз пальне. У консалтинговій групі «А-95» кажуть, що кожен день простою танкера дедвейтом 5-6 тис. т коштує $13 тис. -$16 тис.

«Танкер привіз 4 тис. т пального, отже кожного дня собівартість продукту додавала $3-4/т. Сумарно за 14 днів простою це $42–64 т або 1,45-2,2 грн/л», – підрахували в «А-95», зазначивши, що навіть без простоїв прибуток імпортерів протягом останнього, у кращому випадку, коливався в діапазоні $5-15/т.

Крім того, підвищена вартість виправдана з огляду на морозостійкість, на яку зараз споживачі звертають підвищену увагу. Зокрема, у паспортах на індійський дизель температура фільтрування зазначена на рівні -23 градуси. Водночас багато споживачів не довіряють паспортним даним «південних» терміналів і НПЗ. Особливо після випадку з продажем дизпального компанією БРСМ .

Нагадаємо, увага до вантажу Wexler була прикута через можливе російське походження і як наслідок очікування низьких цін. Порт «Мармара» стабільно приймає дизель із рф, в той час як постачання індійського пального періодичні.

Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», 2024 року з індійського порту Sikka було відвантажено в «Мармору» близько 530 тис. т дизелю, із роспортів – 2,51 млн т.

Крім того, джерела в трейдерських колах припускали можливість отримання «зеленого коридору» для турецьких вантажів. Принаймні перший досвід цього припущення не підтвердив.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти