У початок

Вживані танкери для нафти досягли найвищої вартості за 25 років

Зростання торговельних відстаней, що спричинили санкції, впроваджені проти росії з 5 грудня 2022 року, сприяє збільшенню попиту на нафтові танкери, вартість яких досягла чвертьстолітнього рекорду, пише MarineLink.

«Вартість уживаних танкерів із сирою нафтою для п’ятирічних суден досягла найнижчого рівня наприкінці 2020 року і відтоді зросла в середньому на 67%. За останні 12 насичених подіями місяців значення зросли на 34%, досягнувши найвищого рівня за 25 років», — каже Нільс Расмуссен, головний аналітик із судноплавства BIMCO.

Вартість танкерів сирої нафти досягла останнього мінімуму в грудні 2020 року, коли Clarksons Research оцінила загальну вартість п’ятирічних Aframax, Suezmax і VLCC у $138,5 млн США. Дванадцять місяців тому ця оцінка зросла до $172 млн США (+25%). Відтоді було додано ще $59 млн США, і три п’ятирічні кораблі тепер оцінюються в $231 млн США (+34%).

«З боку попиту глобальне споживання нафти постраждало під час пандемії COVID-19, особливо 2020 року. Відновлення споживання з того часу допомогло збільшити вартість суден. Управління енергетичної інформації США (EIA) оцінює, що глобальне споживання в квітні 2023 року досягло 100,0 млн барелів на день (б/д), що на 7% вище, ніж у грудні 2020 року», — зазначає Расмуссен з BIMCO.

Протягом 2022 року повномасштабне вторгнення росії в Україну призвело до численних санкцій проти російського експорту з боку країн G7. Заборона ЄС на імпорт російської нафти повністю набула чинності в серпні 2022 року й змінила як російський експорт, так і імпорт ЄС.

Російський експорт нафти зараз становить на 83% більше тонно-миль у брудній танкерній торгівлі, ніж рік тому. Зокрема Індія й Китай втрутилися, щоб купити нафту, яка більше не надходить до ЄС. ЄС збільшив імпорт, зокрема з Перської затоки, і тепер імпорт становить на 13% більше тонно-миль, ніж рік тому, і на 42% більше, ніж на початку 2022 року, оскільки деякі покупці з ЄС уже почали негайно шукати нових постачальників після повномасштабного вторгнення росії в Україну наприкінці лютого 2022 року.

Це стало ключовим чинником у підвищенні вартості п’ятирічних танкерів Aframax, Suezmax і VLCC, які зараз становлять відповідно 96%, 85% і 83% від цін на новобуди. Незважаючи на високе співвідношення цін на вживані й новобуди, а портфель замовлень на новобуди становить лише 2,6% від обсягу торгового парку, контракти на будівництво новобудів залишаються дуже низькими.

«Попри короткострокові занепокоєння через нещодавно оголошене обмеження видобутку ОПЕК+, перспективи для ринку танкерів сирої нафти залишаються позитивними. Немає жодних ознак того, що санкції ЄС буде скасовано, і EIA очікує, що глобальне споживання нафти 2024 року перевищить рівень 2019 року вперше після початку пандемії», — додає Расмуссен.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти