У початок

Втрата лівійської нафти підштовхує вгору ціни інших країн-виробників

Зупинення експорту лівійської нафти підтримало вартість сортів азербайджанської, африканської й американської нафти, тоді як деякі нафтопереробні підприємства можуть взагалі розглянути питання про скорочення споживання сирої нафти через низьку норму прибутку, повідомили трейдери й аналітики Reuters.

Експорт сирої нафти з основних портів Лівії було закрито на тиждень через останній випадок масових заворушень у країні, що є членом ОПЕК, на яку припадає приблизно 1% світового видобутку нафти.

Деякі завантаження було дозволено зі сховищ після того, як дві ворогуючі фракції країни погодилися призначити нового керівника центрального банку, щоб пом’якшити кризу, але більшу частину експорту поки припинено, і неясно, коли може відбутися повне відновлення.

Зі слів Патрісіо Вальдівієсо з консалтингової компанії Rystad Energy, азербайджанська й алжирська сахарська суміш будуть найкращим вибором для лівійських замінників вантажів, що завантажуються у жовтні.

Негайні непродані вересневі вантажі західноафриканської сирої нафти або американської WTI Midland також можуть замінити лівійські обсяги у короткостроковій перспективі, додав Вальдів'єсо.

Фізичні ціни на нафту WTI Midland у США зросли порівняно з WTI у Кушингу, при цьому різниця між ними зросла до 80 центів за барель з 60 центів, які було зафіксовано того дня, коли почали зачинятися лівійські нафтові родовища.

«Американська нафта — хороша заміна легким солодким лівійським барелям, і вона може досить швидко перетнути Атлантику», — сказав аналітик Kpler Метт Сміт.

Згідно з даними Kpler, імпорт європейської нафти WTI Midland у серпні підскочив до 1,43 млн барелів на день (б/д), що на 24% більше порівняно з попереднім місяцем, частково підтриманий перебоями у Лівії, які почалися на родовищі Шарара на початку серпня.

Ціни на азербайджанську й казахстанську нафту різко зросли через збої в Лівії минулого тижня, оскільки нафтопереробники шукали заміну.

Збої у Лівії також спонукали покупців до західноафриканського ринку сирої нафти збирати вересневі вантажі, які погано продавалися через низьку маржу перероблення й майбутній ремонт.

Приблизно 15 нігерійських вересневих вантажів не продалися до закриття лівійських родовищ, але їхня кількість скоротилася приблизно до 10 чи й менше до п'ятниці, повідомили п'ять трейдерів на ринках Західної Африки, тоді як ангольські вересневі вантажі розпродалися тижнем раніше.

«У вересні спостерігався величезний надлишок нігерійських вантажів, тому той факт, що диференціали не надто впали, — ознака того, що Лівія також вплинула на ринок Західної Африки», — сказав провідний аналітик нафти Kpler Віктор Катона.

Трейдери в Азії заявили, що збої в Лівії не сприяли підвищенню вмісту сирої нафти там, оскільки це все ще початок торгового циклу цього місяця.

Низька маржа перероблення в Європі може змусити деяких нафтопереробників скоротити споживання сирої нафти замість того, щоб повністю замінити лівійські барелі, сказав Річард Бронз з Energy Aspects.

Згідно з даними LSEG, маржа перероблення дизельного пального у Північно-Західній Європі 28 серпня досягла мінімуму за 2,5 року в $13,12 за барель. Приблизно в той же час рентабельність бензину була на 10-місячному мінімумі в $5,82 за барель.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти