У початок

Європейські власники танкерів заробляють статки на торгівлі російською нафтою

Критики швидко накинулися, коли ЄС заборонив імпорт російської нафти й продуктів, а ЄС і G-7 запровадили обмеження цін. Вони вважали, що не буде достатньо кораблів, щоб підтримувати російську торгівлю. російське виробництво дизельного палива й сирої нафти буде закрито. Це призведе до глобального дефіциту, що спровокує різке зростання цін для споживачів і підприємств. План санкцій матиме зворотний ефект для західних урядів, пише FreightWaves.

Втрати росії від нафтових знижок перетворюються на приріст фрахтових ставок танкерних перевезень. російським вантажам сирої нафти й дизельного пального доводиться подорожувати на набагато більші відстані. Власники танкерів, що перевозять російські вантажі, отримують дуже великі премії за фрахт. За оцінками FreightWaves , судовласники, які обслуговують росію, заробляють удвічі більше, ніж ті, що не працюють з нею.

Ця геополітична винагорода за танкери поширюється. У перші дні санкцій більшу частину російського експорту було завантажено на так званий «тіньовий флот», танкери з непрозорим правом власності й незахідним страхуванням, які не здійснювали операції в доларах США.

Це змінилося. Зараз західні танкери все більше залучаються до російської торгівлі. Вони перевозять вантажі з обмеженням ціни й користуються послугами страхування і доставки Великобританії та ЄС, як і передбачалося режимом санкцій.

«Поки що члени ЄС усе ще відіграють важливу роль у транспортуванні російської нафти», — сказав FreightWaves Рейд І’Енсон, старший товарний аналітик Kpler.

Дані Kpler показали, що в лютому 36% російської сирої нафти було перевезено танкерами, пов’язаними з ЄС. російські танкери перевантажили 28%, з них 26% — «сірий флот», 7% — «темний флот» і 6% — решта суден (терміни на зразок «сірий флот» і «темний флот» все частіше використовуються для позначення тіньового флоту, враховуючи різні відтінки й нюанси впливу санкцій на танкери.)

За даними брокерської компанії BRS, «у перші дні обмеження цін на нафту в грудні [воно було запроваджено 5 грудня], дані свідчать про те, що близько дев’яти з 10 розвантажень сирої нафти здійснювалися танкерами, які класифікуються як частина «сірого флоту».

«Однак кількість основних танкерів, які заходять у російські порти, відтоді постійно зростає. Наразі дані показують, що лише 30% російської сирої нафти доставляється «сірими» танкерами», — заявили в BRS.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти