З початку минулого тижня європейські котирування дизельного пального мали висхідну динаміку, що позначилося на цінах на внутрішньому ринку, де ще додав жару й валютний курс. Це вплинуло на попит, який випаровувався разом зі зростанням ціни.
Моніторинг Консалтингової групи «А-95» свідчить, що з 16 по 20 вересня середня вартість дизельного пального зросла на 0,22 грн/л, до 43,21 грн/л.
Гуртові ціни на дизпальне у вересні 2024 р., грн/л
Своєю чергою європейські котирування додали $27/т, що еквівалентно 1,12 грн/л, і на 19 вересня становлять $674-683/т у Середземномор’ї й $669-675/т на півночі Європи.
На півдні країни тривають перегони на виживання.
«Ресурсу багато. Маржа мінімальна. Продається дуже погано. Якщо програєш у 5-10 коп./л, вже ніхто не бере», — зазначив один із трейдерів.
Інший розповів, що в середині тижня попит був непоганим, але щойно ціни підросли, все змінилося.
«На початку вересня попит упав відчутно. Протягом останнього тижня була певна активізація, але сьогодні (20 вересня — ek) беруть погано, швидше за все, це пов’язано з ціною», — додав він.
Окрім продажів не тішить трейдерів і маржа.
«Знову повернулися до мінімальних рівнів. Якоїсь середньої величини немає. У кого вона 10 коп./л, у кого 1 грн/л, якщо пощастило купити валюту за хорошим курсом і впіймати котирування», — розповіли в одній із паливних компаній.
За підрахунками enkorr, на 20 вересня на півдні премії на дизпальне становлять $69-86/т до котирувань CIF Med. Водночас, за оцінками трейдерів, нормативно мало б бути не менше за $90-105/т.
На заході країни премії у середньому становлять $100-106/т до котирувань CIF NWE. Надбавка польських постачальників становить $60-70/т без ескалації. Враховуючи доставлення до кордону й інші витрати, трейдерам залишається близько $3-9/т.
На 20 вересня на півдні ціни на дизель становили 40,95-41,70 грн/л. На нижній межі пропонували «Укройлпродукт», трохи вище — «Єксон», «Юкас Петроліум», «Паралель-М ЛТД». Остання починає лунати все частіше в контексті підвищеної гнучкості й загадкової конкурентоздатності.
На заході ресурс можна було придбати за 42-43,70 грн/л. За 42 грн/л пропонували дизпальне у «Петрол Груп Лімітед» у Волинській області. У тому ж регіоні «Укрпалетсистем» виставляла пальне за 42,10 грн/л.
Постачання
Імпорт дизелю поступово набирає обертів після зниження на початку вересня. Минулого тижня середньодобове постачання пального зросло порівняно з першим тижнем осені на 29%, до 15,4 тис. т.
Відновився до минулих рівнів імпорт з Греції – майже у 2,7 раза, до 3,8 тис. т добових. Додали 20% до обсягів Польща з Литвою: 3,94 тис. т і 1,3 тис. т відповідно.
Зазначимо, що 19 вересня Orlen Lietuva анонсував зростання цін на наступний тиждень. Вартість ресурсу виробника зросте на $31/т, до $722-740/т, відігравши зниження на цьому тижні. Крім того, Orlen Lietuva розширив лінійку дизельного пального, окрім літнього пального пропонує і міжсезонне «класу Е».
Вартість литовського ресурсу в українських трейдерів зросла на 1,40-1,60 грн/л. Наприклад, УНТК на своєму telegram-каналі пропонувала його за 40,30-41 грн/л.
Щодо транспорту, то обсяги автомобільних партій минулого тижня зросли порівняно з тижнем раніше на 24%, до 2,2 тис. т, залізничних — майже не змінилися й становлять 4,8 тис. т відповідно, за добу. Але в загальному імпорті дизельного пального частка відвантажень бензовозами й вагонами-цистернами знизилася з 15% і 41% до 14% і 31% відповідно.
Як вважають окремі трейдери, збільшувати постачання дизелю не варто.
«Вважаю, що у період профіциту ресурсу слід намагатися зменшувати обсяги імпорту. Ми не бачимо жодних проблем з відвантаженням, тому за потреби можна оперативно привезти пальне», – зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко. Додавши, що один з великих споживачів пального — аграрії — в жовтні не буде суттєво збільшувати свої закупівлі через наявність серпневих запасів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти