Прагнучи зменшити надмірний вплив авіаперельотів на клімат, авіакомпанії по всьому світу пообіцяли споживати величезну кількість екологічнішого авіаційного палива. Але більшість авіакомпаній значно відстають від своїх обіцянок, згідно з аналізом корпоративної екологічної документації за 2023 рік, проведеним компанією Bloomberg Green.
Хоча багато авіакомпаній пообіцяли до кінця десятиліття отримувати принаймні 10% свого палива з чистіших джерел, використання екологічно чистого авіаційного палива (SAF) зросло з 0,04% від обсягів світового споживання авіаційного палива 2021 року до 0,17% 2023-го, згідно з оцінками Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA).
Європейські авіакомпанії перемагають конкурентів у США й інших країнах. Частково це пов’язано з розпорядженням уряду, згідно з яким Європейський Союз вимагає від авіакомпаній використовувати 2% SAF, починаючи з наступного року. Інші уряди слідують за власними мандатами, зокрема Великобританія, Сингапур і Британська Колумбія. Навпаки, США прийняли добровільний підхід, коли уряд пропонував прибуткові стимули для SAF, але не вимагав від авіакомпаній купувати чистіше паливо, яке коштує приблизно втричі дорожче, ніж звичайне пальне для реактивних літаків.
«Існує справді значуща палиця, яка змушує європейські авіакомпанії використовувати її, — каже Нік Павленко, який очолює групу палива в Міжнародній раді з чистого транспорту, некомерційному мозковому центрі. — У США все ще існує певний когнітивний дисонанс між заявами про чистий нуль на 2050 рік і хвилюванням щодо SAF, а також тим, за що авіакомпанії насправді готові платити, якщо їм цього не потрібно».
DHL Group — світовий лідер у впровадженні SAF, торік компанія отримала понад 3% свого авіаційного палива з екологічно чистіших джерел. Щоб досягти цього, вантажний перевізник із Бонна, Німеччина, закупив більше авіаційного палива з меншими викидами, ніж усі авіакомпанії США, разом узяті. На відміну від свого європейського конкурента, FedEx Corp., що базується в Мемфісі, торік не придбала SAF, попри обіцянку отримувати 30% свого авіапального з чистіших джерел до 2030 року.
Air France-KLM тим часом очолювала пасажирські авіакомпанії минулого року з 1,1% SAF. Це більш ніж у шість разів перевищує відсоток лідера США, United Airlines Holdings Inc., який широко рекламував своє прагнення до чистішого авіаційного палива. Він використовував 0,17% SAF.
Представники кількох американських авіакомпаній повідомили Bloomberg Green, що вони мають намір збільшити використання чистішого палива. Хоча доступна пропозиція була обмеженою, ситуація починає налагоджуватися, кажуть представники галузі, які посилаються на дані уряду США, згідно з якими кількість виробленого або імпортованого в країну SAF подвоїлася в першій половині цього року порівняно з усім 2023 роком.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти