У початок

Європейці шукають компроміс: гібриди переганяють електромобілі

Європейський автомобільний ринок дещо зріс у травні, оскільки високий попит на електричні й гібридні автомобілі допоміг компенсувати негативний вплив нестабільної економіки, що постраждала від глобальної торговельної напруженості.

За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, опублікованими 25 червня, кількість реєстрацій нових автомобілів зросла на 1,9% минулого місяця порівняно з минулим роком — до 1,11 млн одиниць. Зростання на основних ринках, таких як Німеччина, Велика Британія й Іспанія, підвищило загальні показники, навіть попри те, що Франція негативно вплинула на підсумкову динаміку.

Це покращення відбувається у делікатний момент для галузі. Європейські автовиробники стикаються зі слабким внутрішнім попитом, наростальною конкуренцією з боку китайських виробників, очолюваних BYD Co., і політичним тиском щодо продовження переходу на екологічніші транспортні засоби.

Гібриди були яскравим складником травня. Продажі моделей із зарядкою від мережі зросли на 46%, перевищивши 100 тис. одиниць, оскільки покупці продовжували обирати варіанти, що поєднують живлення від акумулятора зі звичним паливним баком. Продажі інших типів гібридів також зросли, що свідчить про те, що чимало споживачів усе ще не готові перейти на повністю електричні автомобілі на тлі їх високої вартості й недостатньо розвиненої інфраструктури заряджання.

Продажі електромобілів на акумуляторах зросли на 27%, збільшивши частку ринку до 17%, завдяки розширенню модельного ряду й збереженню державних стимулів у ряді країн. Однак темпи впровадження електромобілів залишаються нерівномірними в різних частинах регіону.

Tesla Inc. продовжувала втрачати частку ринку: постачання компанії в Європі минулого місяця впали на 28% на тлі зростання конкуренції й негативного сприйняття політичної активності головного виконавчого директора Ілона Маска, що, за деякими оцінками, впливає на попит.

Volkswagen AG продемонструвала незначне зростання продажів у травні, чому сприяли оновлені версії позашляховика ID.4 й седана ID.7. Її бренд Škoda отримав поштовх від нового Elroq, компактного електричного кросовера, який нещодавно вийшов на ринок.

Китайські автовиробники продовжили демонструвати динамічне зростання в Європі: згідно з окремими даними Jato Dynamics, у травні вони реалізували 65 808 автомобілів у 28 європейських країнах, що більш ніж удвічі збільшило їхню частку ринку — з 2,9% торік до 5,9%. BYD зареєструвала майже стільки ж автомобілів, як і Tesla, після того, як у квітні вперше обігнала американську компанію за обсягами продажів.

Частина цього зростання, ймовірно, відбулася за рахунок Stellantis NV, продажі якої у травні впали на 3%. Виробник Jeep і Peugeot продовжує зазнавати труднощів. Це підкреслює виклик, з яким стикається новий генеральний директор Антоніо Філоза, який намагається повернути компанію на шлях зростання на ринках із відносно слабкою динамікою. Продажі там впали через застарілу лінійку двигунів внутрішнього згоряння й помилки в ціноутворенні електромобілів.

Renault SA також стикається з управлінською невизначеністю — генеральний директор Лука де Мео залишає компанію наступного місяця. Тим часом кількість нових реєстрацій групи у травні зросла на 4,6%, оскільки попит на моделі Dacia компенсував зниження продажів бренду Renault.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти