У початок

Європа інвестує в розширення регазифікаційних потужностей

За даними Міжнародної групи імпортерів скрапленого природного газу (GIIGNL), до 2024 року обсяги імпорту СПГ в ЄС і Сполучене Королівство зростуть на 34%, або на 192 млн м3 на день, порівняно з 2021 роком. Про це повідомляє EIA. Розширення імпортних або регазифікаційних потужностей становитиме 150 млн м3/добу до кінця наступного року й зросте ще на 42,5 млн м3/добу до кінця 2024 року.

Згідно з даними GIIGNL, потужності з регазифікації СПГ у ЄС-27 і Великобританії за останні 10 років зросли лише на 79 млн м3/добу (16%): з 496 млн м3/добу у 2012 році до 572 млн м3/добу на кінець 2021 року. Після повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року і скорочення імпорту природного газу з росії трубопроводами європейські країни відновили розробку раніше неактивних проєктів регазифікації.

Багато нових проєктів регазифікації в Європі можна розробити відносно швидко шляхом оренди плавучих установок для зберігання і регазифікації (FSRU) й будівництва трубопроводів для транспортування регазифікованого природного газу до сполучних трубопроводів на суші. Інші проєкти регазифікації в Європі розширять потужності на існуючих наземних терміналах і впровадять модернізацію для збільшення пропускної спроможності існуючих терміналів.

Цього року в Нідерландах, Польщі, Фінляндії, Італії й Німеччині було додано приблизно 48 млн м3/добу. Новий термінал EemsEnergy у Нідерландах (потужність 22,6 млн м3/добу) складається з двох суден FSRU і отримав свій перший імпортний вантаж у вересні 2022 року. Новий термінал FSRU у порту «Вільгельмсгафен» у Німеччині (потужність 20 млн м3/добу) було завершено в листопаді 2022 року.

Регазифікаційні термінали, які зараз будуються в семи країнах ЄС, можуть додати додаткових 100 млн м3/добу нових потужностей до кінця 2023 року.

Німеччина розробляє три нових термінали FSRU, які загалом додадуть 40 млн м3/добу регазифікаційної потужності в Любміні, Брунсбюттелі й Вільгельмсгафені. Очікується, що два термінали (у Любміні й Брунсбюттелі) почнуть працювати цієї зими, а другий термінал у Вільгельмсгафені очікується 2023 року.

Польща збільшить потужність існуючого терміналу регазифікації СПГ у Свіноуйсьце на 5,7 млн м3/добу, щоб досягти загальної потужності 22,6 млн м3/добу до грудня 2023 року.

Франція збільшить потужність регазифікації на 11,3 млн м3/добу за допомогою судна FSRU під назвою Cape Anne у порту «Гавр», яке, як очікується, запуститься восени 2023 року.

Фінляндія з Естонією спільно розробляють термінал FSRU у фінському порту «Інкоо», який збільшить пропускну спроможність на 14 млн м3/добу.

Італія розробляє термінал FSRU поблизу порту «Пйомбіно», який збільшить пропускну спроможність на 14 млн м3/добу і, ймовірно, буде запущений навесні 2023 року.

До кінця 2023 року Греція запустить судно FSRU у порту «Александруполіса» з потужністю регазифікації 14 млн м3/добу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти