Протести в Китаї разом з невизначеністю з приводу «стелі цін» негативно вплинули на ринок. У суботу ввечері Chevron також отримав нову ліцензію для роботи у Венесуелі строком на півроку. Параметри «цінової стелі» для російської нафти, які обговорюються у ЄС, виглядають дуже вигідними для росії. Таку думку в коментарі enkorr висловив старший віце-президент з енергетики британського філіалу RJ O'Brien Limited у Лондоні Олег Гірко.
Засідання в Брюсселі наразі тривають, і цілком можливо, що скоро буде досягнуто консенсусу. В Польщі заявили, що $65/бар. це зависока ціна, проте позиція Греції: $65/бар. це абсолютний мінімум.
«У той час як Захід жваво обговорює, де буде верхня межа для російської нафти, в кремлі терміново закуповують французьке шампанське казахського розливу, щоб відзначити цю подію. На цю мить дискутується ціна $65-$70/bbl, цей ліміт, швидше за все, буде прийнятий G7», — вважає О. Гірко.
За оцінками агенції Argus, Urals у портах новоросійська і приморська торгується за $51,96/бар.. «Як тільки дипломати домовляться, росія зароблятиме на $15-20/бар. більше, і покупці припинять перейматися можливими санкціями.
Той факт, що ціни на нафту продовжують плавно, але впевнено падати, свідчить про впевненість учасників ринку в тому, що постачання російської нафти не буде перервано. Так, Brent торгується на 18% нижче від піку початку вересня, а газойль коштує трохи більше $900/т проти $1 078/т на початку місяця. «Ситуація розгортається в контанго, для Brent у п’ятницю знаходився біля нульової позначки. Зараз контанго для Brent на січень/лютий становить $0,28 цента, для WTI -$0,17. Надбавка до ціни на дизель знизилася до $2,75 (проти $12 на початку тижня). Величина контанго для дизелю особлива важлива для безперебійних постачань, оскільки трейдери зможуть з більшою впевненістю входити в довгострокові угоди або ризикувати тривалішими термінами транспортування», — зазначає Олег Гірко.
При цьому експорт дизпального з балтійських і чорноморських портів росії в грудні очікується на рівні 2,48 млн тонн, що на 20% вище від листопадових відвантажень. Ажіотаж, мабуть, триватиме аж до ембарго 5 лютого 2023 року. «Січневий крек-спред для дизелю стабільно тримається в діапазоні $36-$40/бар.. MorganStanley прогнозує перенасичений ринок нафти на перший квартал 2023 року, баланс на другий квартал і дефіцит у другій половині 2023-го. За тиждень OPEC знову збирається до Відня, цілком можливо, що після засідання банки знову змінять прогнози», — резюмує експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти