У початок

Європа нарощує імпорт ДП із США через зниження постачань з Близького Сходу

Європа отримує надзвичайно високі постачання дизельного пального зі Сполучених Штатів в останні тижні 2024 року, оскільки експорт палива з узбережжя Мексиканської затоки злетів до сезонних максимумів, знижуючи ціни в Атлантичному басейні й штовхаючи більше близькосхідних барелів до Східної Азії, повідомляє OPIS.

Експорт дизельного пального й газойлю США з узбережжя Мексиканської затоки (USGC) зріс до 1,2 млн б/д у листопаді, причому попередні дані за першу половину грудня свідчать про те, що обсяги досягли 1,3 млн б/д, а на північно-західну Європу (NWE) припадає 23% постачань, заявив старший аналітик Vortexa Рохіт Ратод.

«Експорт дизельного пального США залишався стабільним з ІІ кварталу 2024 року, і, схоже, рік завершиться на сильній ноті», — зазначив Ратод.

За даними Управління енергетичної інформації (EIA), нафтопереробні заводи (НПЗ) USGC працювали інтенсивно у другій половині 2024 року, а за останні чотири тижні продуктивність становила у середньому 9,44 млн б/д. Це значно більше порівняно з 9,06 млн б/д рік тому.

Однак внутрішній ринок, здається, не в змозі поглинути ці барелі, що призводить до збільшення експорту у такі регіони, як Європа, Карибський басейн і Бразилія.

Це нещодавнє збільшення постачань USGC заповнило Атлантичний басейн, що призвело до падіння цін порівняно з контрольними показниками в Азійсько-Тихоокеанському регіоні.

Спред обміну ф’ючерсами на дизельне пальне для свопів (EFS), який показує різницю між цінами на сингапурський газойль 10 частин на мільйон і ф’ючерсами на газойль з низьким вмістом сірки на заході, цього місяця у середньому становив мінус $16,6 за метричну тонну й мінус $19,35/т у листопаді, скорочення з мінус $23,65/т у жовтні до мінус $28,90/т у вересні.

Це означає, що менш економічно надсилати бочки зі сходу Суецького регіону на північний захід, через це виробники з Близького Сходу переспрямовують частину свого експорту у східну Азію.

За даними Vortexa, у першій половині грудня експорт дизпального й газойлю з Близького Сходу до Азії досяг 19-місячного максимуму в 230 тис. б/д, тоді як потік у Європу впав до тримісячного мінімуму в 260 тис. б/д.

«Виробники ДП на Близькому Сході вважають розміщення своїх бочок у Європі дедалі складнішим», — прокоментував аналітик Vortexa Ксав’єр Танг.

Ця зміна також допомагає вгамувати сезонне зростання попиту на опалення в Східній Азії, де зниження експорту палива з Китаю призвело до скорочення постачань.

«Поточне переміщення потоків середніх дистилятів Аравійського моря із заходу на схід досить видатне. Це добре підкреслює взаємозв’язок світового ринку нафти, але ще належить побачити, чи залишається попит на схід від Суецу достатньо високим, щоб переварити всі ці обсяги», — сказав Танг.

З погляду ринку судноплавства ця перестановка – погана новина для власників суден Long Range 2 (LR2), типового класу суден, які використовуються для перевезення середніх дистилятів з Близького Сходу до NWE. Вартість поїздки LR2 від Джубайля до Роттердама у середньому становить $3,57 млн у ІV кварталі порівняно з $4,65 млн у ІІІ-му. 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти