У першому кварталі поточного року не буде жодних проблем із забезпеченням нафтопродуктами, хіба що можлива певна невизначеність щодо ціни. Про це в інтерв’ю директору Консалтингової групи «А-95» Сергію Куюну сказав генеральний директор мережі «Амік Україна» Аудріус Стропус.
«Ці санкції проти росії Євросоюз ухвалив свідомо. Це відбулося торік восени, тому всі готуються збільшувати свої резерви», – пояснив Аудріус Стропус.
З його слів, хоч заборона почне працювати з 5 лютого, вона діє вже зараз, оскільки ніхто не організовує постачання російського пального з огляду на те, що «після 5-го ніхто не зможе приймати» це пальне.
«Тому вже зараз у всіх досить повні резервуари. Тож, як на мене, в першому кварталі не буде жодних проблем із забезпеченням нафтопродуктами. А далі є логістичні лінії з арабських країн, з Індії, котрі цей дефіцит російського палива перекриють», — додав очільник «АМІК Україна».
Проте, як акцентував А.Стропус, наразі є один момент, який псує загальну ситуацію: компанії «важко прогнозують майбутнє», пояснивши, що на цьому етапі практично ніхто з гравців на паливному ринку не має письмових контрактів.
«Усні контракти ми маємо, і сторони їх дотримуються, а письмових ні ми, ні наші партнери не маємо», – сказав він, додавши, що при цьому жодних проблем із постачаннями немає – всі заправки і наявні нафтобази «залиті паливом на 25 днів уперед, а дещо є в дорозі».
Однак, як зазначає Стропус, нині через ситуацію, що склалася на ринку палива, є певна невизначеність із ціною, через що досі не падає премія на пальне, хоч закупівельна ціна зменшується.
«Щоб упоратися з цим, ми збільшуємо кількість можливих постачальників. Тому що як війна, так і сама зміна логістики вимагає шукати нових партнерів у Польщі, в Румунії, в Австрії», – каже він, додаючи, що їхня мережа наразі провадить перемовини з компаніями, які мають виробництво в Румунії, про постачання в Україну, водночас прогнозуючи, що більшого загострення на ринку пального не передбачається.
«Що стосується компанії «Амік Україна», то до 50% продукту ми імпортуємо тільки з Литви. І ми знаємо, що це виробництво одного заводу, хоч там 4 різних термінали, 4 різних компанії. І ми гарантуємо, що цей продукт не з російської нафти, бо завод «Орлен» ще торік припинив переробляти російську сировину», — зазначає топ-менеджер.
«Решту продукції ми купуємо на внутрішньому ринку – йдеться про пальне, завезене в Україну іншими імпортерами. Згідно з паспортами якості, це пальне вироблено у Словаччині, в Румунії, і віримо, що це все правда. Якщо ж якийсь постачальник виявиться неправильним, документи нікуди не щезають, і їх завжди можна перевірити», – підсумував він.
Довідка enkorr
ПІІ «АМІК Україна» належить AMIC Energy, яка 2016 року придбала у «лукойлу» бізнеси з реалізації нафтопродуктів у Латвії, Литві, Польщі й Україні. Загалом мережа нараховує 470 автозаправних станцій, з яких понад 200 в Україні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти