27 липня ніхто із трейдерів не вийшов із пропозицією дизельного пального вагонними нормами. Це перший випадок за 12 років проведення цінових моніторингів Консалтинговою групою «А-95».
У другій половині дня після виходу основного моніторингу єдина пропозиція була озвучена компанією «Альянс Енерго Трейд» (29 700 грн/т).
Брак пального у вільному продажу учасники ринку пояснили нестачею обсягів і бажанням притримати наявний ресурс.
За оперативними даними Консалтингової групи «А-95», імпорт дизельного палива за 25 днів липня 2021 року склав 406,9 тис. т, що відповідає аналогічному періоду 2020 року. Однак при цьому слід урахувати, що торік ринок був переповнений запасами продукту, сформованими під час провалу світових цін у квітні-травні. Водночас звертає на себе увагу досить істотне відставання липневого імпорту від темпів червня, коли за 25 днів було постачено на 34 тис. т продукту більше. Трейдери звертають увагу, що і попит у липні істотно вищий, ніж у червні.
Усупереч очікуванням стабілізації з початку тижня, в дрібному гурті ціни на дизельне пальне продовжили зростання і додали ще 61 коп./л (+2,49%). Бензини виросли на 35-39 коп./л, або на 1,32% (див. табл.). Паралельно кількість пропозицій у вівторок значно скоротилася.
Основні погляди звернено на «Укртатнафту», яка цього тижня продовжила тримати ринок на голодному пайку. На заводі повідомили, що продовжують виконувати поточні договори і постачання великим споживачам, як, наприклад, «Укрзалізниці», але надлишків ресурсу немає. За словами заводського менеджера з продажу, ситуація обіцяє розрядитися з 1 серпня, коли очікується вихід на максимальні оберти з переробки сировини – 14 тис. т/добу.
«Сьогодні вже розпочато контрактування на серпень», – повідомив співрозмовник на «Укртатнафті».
Напружено на півдні. Трейдери очікують завтра, 28 липня, черговий 30-тисячник від Coral Energy в Миколаєві, однак ресурс надійде у продаж тільки через тиждень. У зв'язку з цим регіон залишиться в зоні високої цінової турбулентності. А поки тут також не було відзначено відкритих пропозицій продукту.
Розділилися думки щодо постачань із Білорусі. Одні з опитаних трейдерів повідомили про скорочення липневого обсягу на 30%, інші – про 15%-ве перенесення на серпень, що є нормальною практикою.
Ціни на дрібногуртові партії в Коростені були в діапазоні 24,80-25,10 грн/л, додавши 30-60 коп./л.
У Новограді мозирський ресурс пропонували по 24,90-25,30 грн/л.
У столичному регіоні з початку тижня прайси злетіли на 50-60 коп./л, нечисленні пропозиції сьогодні були в діапазоні 25,10-25,20 грн/л. За 25,00 грн/л можна було купити мозирський ресурс у «Амік Україна», за 24,95 грн/л пропонував «Нафтогаз Ойл Трейдінг» з Кагарлика.
У Рівненській області прайси за два дні зросли в середньому на 60 коп./л, основні пропозиції були в діапазоні від 25,00-25,50 грн/л, нижче за ринок була ОККО, пропонуючи дизель за ціною 24,85 грн/л.
Усе вказує на те, що поточний тиждень буде напруженим, оскільки ринок і далі відчуватиме брак продукту. З переходом у серпень ситуація повинна заспокоїтися під тиском підвищених обсягів з «Укртатнафти», остаточної стабілізації відвантажень з Мозиря і приходу нових партій у морські порти.
Дрібний гурт |
27 лип. 21 |
23 лип. 21 |
+/-* |
% |
місяць, +/-* |
місяць, % |
А-92 |
27,79 |
27,44 |
0,35 |
1,28% |
1,22 |
4,59% |
А-95 |
28,83 |
28,44 |
0,39 |
1,37% |
1,29 |
4,68% |
ДП |
25,15 |
24,54 |
0,61 |
2,49% |
1,59 |
6,75% |
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти