Міністерство енергетики Казахстану закликає населення скоротити використання скрапленого газу як моторного палива і демонтувати з автомобілів газобалонне обладнання. Про це пише видання petrocouncil.kz із посиланням на нараду в міністерстві.
«Скраплений нафтовий газ ніде у світі не використовують як паливо, а застосовують як важливий елемент отримання продуктів із високою доданою вартістю», – сказав міністр РК Алмасадам Саткалієв, звертаючись до прем'єр-міністра Бектенова, й запропонував у системі державного планування закріпити стратегічний напрям LPG на нафтогазохімію.
Зі слів А. Саткалієва, його відомство щокварталу у регіони розподіляє приблизно 360 тис. т LPG., що на 130 тис. т менше від нагальної потреби.
За прогнозами аналітиків, які наводить видання, 2024 року обсяги споживання на внутрішньому ринку збільшаться ще на 200 тис. т і становитимуть 2,4 млн т. При цьому дефіцит газу може зрости до 30-40%.
За даними Міністерства внутрішніх справ країни, 2023 року кількість автомобілів із газовим двигуном сягнула 582 тис. одиниць, що на 18% більше порівняно з 2022 роком (491 тис.).
Основна причина популярності автогазу у Казахстані – його низька ціна. За даними Міністерства енергетики, у Казахстані вартість 1 л скрапленого нафтового газу залежно від регіону становить від 59 до 94 тенге (5,08-8,09 грн/л) при ціні на бензин 205 тенге (близько 17,6 грн/л). При цьому у сусідніх країнах – росії, Киргизстані, Азербайджані, Таджикистані – автогаз коштує у 2-3 рази дорожче, що провокує перетікання продукту у прикордонних регіонах.
2020 року влада Казахстану заборонила заїзд у підземні паркінги автомобілів з ГБО, а 2023-го запровадила обов’язкове маркування такого транспорту.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти