Вимоги польських перевізників щодо повернення дозволів для України безперспективні, тому що угоду про лібералізацію вантажних перевезень автотранспортом, яку було підписано між ЄС і Україною, а не з окремими країнами, ратифікували всі члени Євросоюзу.
Про це написав голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Мустафа Найєм на своїй сторінці у Facebook.
Як зазначає Найєм, коментуючи розпочату польськими перевізниками акцію блокування трьох пунктів пропуску на кордоні, «зараз дуже важливо спокійно декларувати та зафіксувати дві важливі тези. Перше: Україна не має наміру навіть обговорювати повернення до дозвільної системи. Угода про лібералізацію вантажних перевезень була ратифікована й погоджена усіма членами ЄС і підписана між Європейським союзом та Україною, а не якоюсь окремою країною.
…Друге. Головною причиною підписання Угоди про вантажні перевезення автомобільним транспортом були порушення Угоди про поглиблену і всеохоплюючу зону вільної торгівлі (ЗВТ) між Україною та ЄС. Війна лише прискорила цей процес, за що ми вдячні усім нашим сусідам і партнерам».
Він пояснив, що Угода про ЗВТ забороняє погіршувати умови взаємного доступу на ринок, тоді як Польща надала Україні 2016 року квоту у 200 тисяч дозволів, 2021 року – вже 120 тисяч, при зростанні загального товарообігу з країнами ЄС майже на 45%.
Глава Держагентства додав, що Польща також прямо порушувала права України, зокрема ст. 5 «Свобода транзиту» Генеральної угоди з тарифів і торгівлі, до якої Україна долучилася 5 лютого 2008 року і яка передбачає свободу транзиту через територію кожної сторони маршрутами, найбільш зручними для міжнародного транзиту.
«Наприклад, лише у 2021 році через кризу з польськими дозволами ми втратили до 500 млн євро тільки тому, що дозволи елементарно закінчились, а нові польська сторона давати відмовилась. Хто пам'ятає, ринок тоді просто став», – підкреслив Найєм.
Він наголосив, що дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС.
Нагадаємо, вже третю добу польські перевізники блокують три пункти пропуску – «Корчова–Краківець», «Гребенне–Рава-Руська», «Дорогуськ–Ягодин» – на кордоні з ЄС, через що там зібралися багатокілометрові черги.
Як повідомляв enkorr раніше, основні вимоги учасників блокади кордону — повернення дозвільного режиму для українських перевізників і скорочення кількості дозволів до рівня, що існував до повномасштабного російського вторгнення в Україну.
Видання також писало, що офіційно Україна досі не отримала вимог від польських страйкарів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти