На початку березня ситуація на основних напрямках постачань дизельного пального залишається незмінною. Польські й балтійські компанії змушені скорочувати обсяги реалізації через логістичні перепони, створені фермерами. У трейдерів на півдні в умовах низького попиту на українському ринку продажі також не ростуть.
На початку березня премії на автомобільні партії дизпального, що пропонується зі східних терміналів Польщі, не змінилися й становлять $75-85/т до котирувань CIF. Цього місяця зросла собівартість танкерних партій продукту, що надходить у порти Польщі, через недостатні обсяги пропозиції в Балтійському морі. Та це поки що не позначилося на цінах.
«Піднімати націнки для українського ринку в поточних умовах немає сенсу, оскільки продажі впадуть ще більше», — зазначає польський трейдер.
Через збільшення транспортних витрат українські компанії прагнуть купувати паливо з базисів, розташованих ближче до словацького кордону. Як наслідок, відвантаження продукту з терміналу в Малашевичах упали найбільше, оскільки найближчий до нього КПП «Ягодин» не працює.
Слабкі продажі палива на українському напрямку створюють додаткове напруження на внутрішньому ринку Польщі. Приватні паливні трейдери змушені конкурувати з Orlen, який продає дизель власного виробництва на 100 зл/м3 ($30/т) дешевше за імпортний ресурс. Судячи з того, що польські фермери наразі зайняті іншими справами, попит в аграрному сегменті Польщі поки що не почав зростати.
Протягом тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі зменшилася на 79 зл/м3 (-$24/т), до 5 255 зл/м3 ($1 102/т) через зменшення котирувань. Спред з котируванням CIF зменшився на $12/т й становить $257/т.
Orlen Lietuva 4-10 березня відвантажує автомобільні партії дизпального з націнками $19-30/т до котирувань CIF, це на $14-15 менше від попереднього тижня. Литовський виробник зменшив націнки через подовження логістики. Крім того, термінал у Маріямполі було переведено на 5-денний графік відвантажень через зменшення обсягів замовлень.
Дизель в Orlen Lietuva здешевшав більше, ніж зменшилися котирування.
«Залишилося тільки вигадати телепорт до Литви», — зазначає один з українських імпортерів.
Американський дизель з Риги пропонується з націнками +$40-45/т до котирувань CIF, але на тлі більш дешевих пропозицій орленівського продукту попит на нього наразі невеликий.
У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т. На терміналах Роман й Фундуля продукт пропонується з націнками +$125-130/т і +$110-115/т відповідно.
На дунайських терміналах минулого тижня націнки на автомобільні партії не змінилися й становлять $100-110/т до середземноморських котирувань CIF. Як зазначають учасники ринку, блокування кордону з Польщею поки що не сильно позначилося на попиті.
«Якщо перетік покупців і відбувається, то ефект від цього ледь помітний», — каже один із південних трейдерів. Тим часом відомо, що імпортери через західний кордон усе активніше цікавляться південним напрямком.
Наприкінці лютого після зимової сплячки почали прокидатися українські аграрії. Запитів від агрофірм наразі дуже мало, але паливні трейдери очікують суттєвого зростання закупівельної активності в цьому сегменті у другій половині березня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти