У початок

Венесуела використовує «кораблі-зомбі» для торгівлі нафтою

18 квітня старіючий супертанкер під назвою Varada, повністю завантажений нафтою, прибув у води на схід від Малайзії після двомісячного рейсу з Венесуели, пише Bloomberg.

Судно викликало занепокоєння через свої незвичайні характеристики. Його вік становив 32 роки – значно більше від стандартного терміну експлуатації для суден такого типу, після якого їх зазвичай відправляють на утилізацію.

Крім того, судно ходило під прапором Коморських Островів, що додавало підстав для підозр. Ця юрисдикція відома як «прапор зручності» через спрощену процедуру реєстрації й слабкий контроль, що значно ускладнює моніторинг діяльності та ідентифікацію реальних власників суден.

Такі обставини разом створювали серйозні підстави для тривоги й припущень про можливі нелегальні операції.

По суті, він виглядав як будь-який інший так званий танкер тіньового флоту, який перевозить барелі іноді санкціонованої нафти від таких виробників, як росія, Іран і Венесуела. Але це не так.

Справжній Varada, на який не було накладено санкцій, насправді був знищений у Бангладеш 2017 року. Це судно було так званим кораблем-зомбі, або фантомом, який видає себе за танкери, утилізовані на брухт, щоб виглядати законно й уникнути перевірки з боку влади США та інших країн.

За останні тижні у чутливій торгівлі венесуельською нафтою з'явилося щонайменше чотири «зомбі»-судна, які стали ще більш ризикованими після того, як адміністрація Трампа запровадила мита для країн, що імпортують нафту з цієї південноамериканської країни.

Bloomberg News використало дані відстеження руху суден, надані Starboard Maritime Intelligence, й проаналізувало супутникові знімки вод біля експортних нафтових терміналів Хосе та Амуай у Венесуелі, щоб ідентифікувати ці чотири судна.

Зображення порівняли з історичними фотографіями чотирьох суден, чиї назви й унікальні номери Міжнародної морської організації вони привласнили. У кожному випадку були суттєві розбіжності між «зомбі»-суднами та їхніми знятими на брухт тезками, включаючи форму палуб, планування й кольори. Чотири зруйновані судна не були санкціоновані жодним урядом.

Використання «зомбі»-танкерів дозволяє операторам «тіньового» флоту обходити обмеження на транспортування нафти. Bloomberg вперше повідомив про «зомбі»-судно, яке з'явилося у китайському порту у вересні минулого року, а в листопаді детально описав повернення нібито знятого на металолом танкера «тіньового» флоту. Ця хитрість привертає увагу морської спільноти, яка давно відстежує появу паралельної системи, включаючи операторів, страховиків, трейдерів і банки, що підтримує «тіньовий» флот.

Використання кораблів-зомбі для транспортування підсанкційної нафти є частиною зростаючої тенденції в незаконній торгівлі, яка стикається з посиленням контролю. Окрім використання перевезень з судна на судно для маскування походження сирої нафти, такі методи, як переміщення до нових місць перевалки або зміна транспондерів, стають дедалі популярнішими.

«Кораблі-зомбі — це третій шлях, — сказав Марк Дуглас, аналітик морської галузі Starboard. — Мислення таке: «Я не можу дозволити собі керувати власною системою, тому я використовуватиму ідентифікацію іншого судна, щоб доставити цю нафту з пункту А в пункт Б»».

Самозванець Varada був першим із чотирьох танкерів, що вийшли з Венесуели, які, якби були повністю завантажені, перевозили б загалом 7 млн барелів нафти.

Дані Starboard і Bloomberg свідчать про те, що судно, яке видає себе за Varada, насправді M Sophia, водоплавне судно класу VLCC, побудоване 2004 року, яке потрапило під санкції США, введені проти російської нафтової промисловості в січні адміністрацією Байдена, що йде у відставку.

Судно, схоже, імітує сигнали, що зараз перебуває у Гвінейській затоці. M Sophia відповідає профілю «тіньового» судна: у нього немає відомого власника, страховика, і, здається, воно плаває без прапора.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти