Згідно з ринковими джерелами, опитаними Energy Intelligence, скасування вантажів контрактними постачальниками обсягів СПГ із США може бути викликано падінням європейських цін на газ і СПГ, низьким попитом в Азії й зростанням кількості суден, які діють як плавучі сховища. Це буде перший випадок, коли така хвиля скасувань може статися з літа 2020 року, коли спотові ціни коливалися на рівні близько $2США за мільйон Btu через наслідки карантину, пов’язаного з Covid-19.
З огляду на те, що контрактні покупці СПГ із США повинні повідомити заздалегідь про свій намір скасувати вантаж щонайменше за два місяці до дати завантаження, а також той факт, що останні дані США про вихідний газ не показують значного зниження швидкості потоку на експортні заводи США, виглядає малоймовірним, що скасування вантажу відбудеться в червні або липні. Проте залишаються питання про те, що може статися з вантажами для доставки в серпні й вересні. У липні 2020 року до 45 вантажів СПГ із США було скасовано через надзвичайно низькі ціни, а загальна кількість скасованих вантажів у період з квітня по жовтень 2020 року, за оцінками, перевищила 100 суден.
Хоча поточні спотові ціни на СПГ залишаються вищими за рівні, які спостерігалися протягом 2020 року, ведмежий прогноз ціноутворення підживлює ринкові спекуляції щодо можливого скасування вантажів із США. «Проблема полягає в тому, що попри падіння цін у Європі, промисловий попит не повертається», — каже аналітик з питань торгівлі СПГ європейської компанії, швидше за все, через контанго цін на кривій газу. Тим часом обмежена спотова активність закупівель із Японії й Південної Кореї тисне на азіатський ринок.
«Якщо китайці не повернуться на ставку, тоді нам доведеться скоротити постачання», — додає аналітик. Китайські покупці СПГ залишаються обережними щодо повернення на ринок, всупереч деяким ринковим очікуванням на початку 2023 року, і наразі ця тенденція не зміниться. «Зараз ми не поспішаємо [купувати спотовий СПГ], і деякі з нас навіть думають, що ми можемо побачити скасування вантажів із США цього року», — сказав Energy Intelligence китайський трейдер СПГ, підкріплюючи ведмежий прогноз ринку на найближчі місяці.
Інший аналітик СПГ з європейського торгового дому вважає, що скасування вантажів все ще є далекою перспективою, оскільки ринок ще не досяг умов, щоб ініціювати скасування вантажів СПГ із США. Зі слів аналітиків, кількість суден, які діють як плавучі сховища в шельфі Європи, має значно зрости, перш ніж відбудеться скасування.
Однак джерело серед аналітиків зазначає, що багато чого може статися, перш ніж плаваюче сховище накопичиться до таких небезпечних рівнів. «Якщо ринок спробує швидко виправити себе, то, ймовірно, ми цього [скасування вантажів] не побачимо», — каже він. Кількість плавучих складів у Європі наразі обмежена лише кількома вантажами. Згідно з даними аналітичної компанії Kpler, 6 червня біля берегів Європи пливло 240 тис. тонн СПГ. В Азії в той же день плавало близько 350 тис. тонн СПГ.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти