У січні 2022 р. імпорт дизельного пального в Україну зріс на 22%, порівняно з аналогічним періодом торік, і склав 466,3 тис. т. Про це повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Порівняно з торішнім січнем з Республіки Білорусь було імпортовано на 21% дизпального більше – 245,5 тис. т, або 53% від усього імпорту ДП.
Імпорт із Білорусі наростили ключові постачальники: компанія WOG збільшила імпорт вдвічі, з 19,4 тис. т до 39,3 тис. т, а ОККО й «Альянс Енерго Трейд» — на 28% і 167%, до 49 тис. т і 15,3 тис. т відповідно.
Тим часом UPG і «БРСМ» у січні-2022 зменшили постачання білоруського дизпального на 6 і 18%, до 40 і 14 тис. т.
Постачання ДП з Російської Федерації у січні зросли на 31%, до 171 тис. т, з яких 112,6 тис. т (+134% до січня-2021) було постачено через термінал у Гомелі, 59,4 тис. т (+ 8,3%) залізницею.
У портах було оформлено близько 19 тис. т дизельного пального (+26% до січня 2021 р.).
Імпорт із Литви у січні 2022 р. скоротився на 15%, до 30 тис. т, порівняно з обсягом постачань у січні 2021 р. (35 тис. т).
Як повідомляв enkorr, влада Білорусі з 7 лютого ввела заборону на залізничний транзит нафтопродуктів, хімічних і мінеральних добрив із Литви, яка є одним із постачальників пального в Україну.
На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, припинення постачань литовських нафтопродуктів в Україну через заборону на їх транзит не суттєво впливатиме на поточну ринкову ситуацію, та у стратегічному плані посилить високу залежність від імпорту нафтопродуктів з Росії й Білорусі.
Нагадаємо, за даними Консалтингової групи «А-95», баланс українського ринку дизпального у 2021 р. збільшився на 7% - до рекордних за весь період спостережень 7,97 млн тонн. При цьому внутрішнє виробництво скоротилося на 11% – до 1,1 млн. т, а імпорт додав 9,5% і становить 6,8 млн. т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти