У початок

В Егейському морі зростає кількість STS-операцій з російським ДП

Трейдери переміщують російські дизельні вантажі на нове місце завантаження «з судна на судно» (STS) у північній частині Егейського моря, оскільки санкції Заходу поширюються на судна, що перевозять паливо, завантажене у російських портах, показують дані LSEG і ринкових джерел.

Оскільки в лютому 2023 року набуло чинності повне ембарго Європейського Союзу на імпорт російських нафтопродуктів, трейдери переспрямували експорт дизелю з російських портів до Бразилії, Туреччини, країн Африки, Азії й завантажень STS. Завантаження STS ускладнюють західним країнам відстеження торгівлі російськими нафтопродуктами.

Міжнародні води біля Лаконської затоки Греції стали одним із найпопулярніших місць для завантаження російських нафтопродуктів STS у Європу через їх близькість як до російських портів, так і до Суецького каналу, який відкриває доступ до азійських ринків.

У квітні Греція опублікувала два повідомлення про військові навчання в районі Лаконської затоки, закликаючи торговельні й інші судна уникати цього району.

Танкери з російськими нафтопродуктами рухалися з вод південно-східного Пелопоннесу переважно до Мальти й Порт-Саїду на півночі Єгипту.

Згідно з даними LSEG, у липні щонайменше чотири судна, що перевозили близько 123 тис. метричних тонн дизельного пального й газойлю, завантажені в російських чорноморських портах «тамань» і «туапсе», відправилися для перевантаження в нейтральні води на південь від грецького острова Хіос.

Згідно з даними трейдерів і судноплавства, ще три судна було завантажено у туапсе загальним обсягом близько 100 тис. тонн газойлю в серпні, і вони також прямують до STS на південь від островів у північній частині Егейського моря.

Останні санкції ЄС можуть стати ще однією причиною пожвавлення активності STS, вважають джерела на ринку.

У червні країни ЄС прийняли чотирнадцятий пакет санкцій проти росії, який спрямовано на боротьбу з так званим тіньовим флотом іноземних суден, що транспортують її нафтопродукти.

Згідно з даними LSEG, росія експортує близько 3,5 млн метричних тонн дизельного пального й газойлю з низьким вмістом сірки на місяць, зокрема до 0,8 млн тонн з туапсе й тамані.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти