Три з чотирьох зареєстрованих у Верховній Раді законопроєктів щодо акцизних ставок на пальне, в разі їх ухвалення, приведуть до збільшення доходів державного бюджету і відповідного збільшення фінансування дорожнього фонду. Про це свідчать висновки Комітету з питань бюджету, опубліковані на сайті парламенту.
Комітет посилається на експертні розрахунки Міністерства фінансів, згідно з якими найбільше щорічне надходження до бюджету на рівні 4,1 млрд грн принесе ухвалення законопроєкту 4098-1, або, як його ще називають, «законопроєкту Геруса». Ним передбачено зниження акцизу на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і збільшення акцизу на скраплений газ з €52 до €124,50 за 1000 л.
Додаткові 3,5 млрд грн на рік бюджет країни отримає, якщо буде ухвалено проєкт закону, яким пропонується уніфікувати ставки акцизу на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Цей проєкт підтримують українські нафтопереробники, які зіткнулися з неможливістю збільшення виробництва нафтопродуктів через скорочення ринку бензинів і зростання ринку скрапленого газу.
Тим часом, реалізація положень законопроєкту Української асоціації скрапленого газу, який було подано в парламент через лобістів на чолі з Ніною Южаніною, збільшить надходження бюджету тільки з 2024 р. на 385 млн грн, а з 2025-2030 рр. – на 780 млн грн щорічно.
Нагадаємо, «газовики» пропонують зафіксувати співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини і утриматися від перегляду ставок протягом трьох років, до 2024 р.. І тільки з 2024-го по 2031 р. передбачити «поступове щорічне» збільшення ставок на СВГ на €2/1000 л на рік, а на бензини збільшити ставку на €2,5 в 2024 р. і на €8 за 1000 л щорічно протягом 2025-2031 рр..
За результатами розгляду законопроєкту народного депутата Олексія Ковальова («Слуга народу»), який пропонує тільки зменшити акциз на бензин з €213,50 до €139,50 за 1000 л, щорічні втрати бюджету складуть 5,4 млрд грн, відзначили в комітеті.
Нагадаємо, раніше про потребу перегляду ставок акцизу заявили в «Консалтинговій групі «А-95». На думку експертів, структура споживання моторних палив в Україні потребує корекції задля максимального використання нафтопереробних потужностей, вирівнювання торгового балансу і збільшення податкових надходжень.
У групі відзначають, що європейський сценарій формування ставок акцизу не зовсім коректний в умовах українського ринку. Так, наприклад, на скраплений газ у структурі споживання в Україні припадає 30%, тоді як у європейських країнах цей показник становить всього 13%.
Експерти відзначили, що якщо нині акциз на газ становить 24,4% від акцизу на бензин, то для вирішення завдання збалансованого нафтопродуктозабезпечення це співвідношення має бути не менше 65%.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти