У початок

Україну буде забезпечено пальним – експерт

Ситуація із забезпеченням пальним наразі виглядає найбільш упевнено, ринок перманентно перебуває у стані профіциту й має всі можливості для збільшення імпорту як з півдня, так і з півночі. Про деталі ринкових трансформацій і готовності до зими пише у авторському матеріалі директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Експерт зазначає, що новий ринок пального, який було створено після початку повномасштабної війни, вже склав два важливих іспити.

«Уперше — влітку 2022 року, коли подолав найглибшу у своїй історії кризу внаслідок втрати 100% джерел постачань, які мала Україна до повномасштабного вторгнення. Вдруге — минулої осені. Після початку блекаутів і до їхнього завершення всі марки пального були у вільному доступі на АЗС, попри спалах попиту, зокрема й через активне використання генераторів», – вважає Куюн.

Саме географічна й логістична трансформація ринку – запорука стабільного постачання нафтопродуктів, незважаючи на продовження обстрілів галузевої інфраструктури.

«Понад 40% імпорту почало надходити автотранспортом, тоді як до 2022 року такого виду транспортування в імпорті взагалі не було. У свою чергу, майже 100-відсоткове домінування залізниці зменшилося до 40–45%», – йдеться у матеріалі.

С.Куюн акцентує, що в умовах великої війни ця система транспортування хоч і досить дорога, але водночас і найбільш безпечноа, бо виключає концентрацію пального в одній точці.

Також він зазначає, що важливими чинниками ефективної роботи паливного ринку є висока конкуренція й гнучка політика уряду.

«…Україна буде з пальним. Насамперед це наслідок високої конкуренції і незначного впливу держави. На жаль, у галузях з високою державною участю і регулюванням не все так добре», – підсумував очільник «А-95».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти