Обсяг постачань автомобільних бензинів на український ринок у 2020 р. збільшився на 9,1% порівняно з попереднім роком – до 2 122,3 тис. т. Це кращий результат за останні чотири роки.
Частка українських НПЗ у балансі ринку виросла до 48,2%, імпорту – зменшилась до 51,8%. На рік раніше це співвідношення складало 46,6% до 53,3%.
Внутрішнє виробництво бензинів зросло на 12,7% – до 1 023 тис. т. Основний внесок у цю динаміку зробив Кременчуцький НПЗ, який наростив випуск продукту на 17,6%, до 884,2 тис. т.
Другий внутрішній виробник – Шебелинський ГПЗ – скоротив виробництво порівняно з 2019 р. на 11%, до 138,8 тис. т.
За 2020 рік імпорт бензинів виріс на 5,9% і склав 1 099,4 тис. т.
Найбільша частка в імпортних постачаннях залишається за білоруськими НПЗ – 40% усього українського ринку. Ці обсяги зросли до 857,2 тис. т (+ 24%).
Постачання з Литви скоротилися на 28,3% і склали 235,3 тис. т.
Експерти Консалтингової групи «А-95» вважають, що ринок бензинів має значний потенціал зростання у разі корекції ставок акцизного збору, варіанти якої знаходяться на розгляді у Верховній Раді.
«Чинні ставки акцизів стимулюють споживання скрапленого газу та дизпального, які ми змушені переважно імпортувати. Встановлення справедливих паливних податків і, як наслідок, збільшення привабливості бензину допоможе вдвічі наростити перероблення нафти та істотно знизити залежність від імпорту по всіх марках нафтопродуктів», – заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Як повідомляв enkorr, найбільший український НПЗ «Укртатнафта» протягом останніх років веде боротьбу за збільшення ринку автомобільного бензину, який з 2014 року скоротився вдвічі через популярність скрапленого газу. З подання компанії у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати акциз на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л.
У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини.
Компромісним експерти називають ще один проєкт закону, ініціатором якого є глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти