Подальша робота нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», як і його зупинення, не позначиться на українському ринку дизельного палива. Таку думку в Facebook висловив глава Комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус.
«За останні півтора року відбулася диверсифікація (ринку – ek), сьогодні залежності від роботи нафтопродуктопроводу немає. Тому буде він працювати, не буде – не є критичним для України», – прокоментував він можливе рішення РНБО про заборону роботи «труби».
Герус зазначив, що «ПрикарпатЗахідтранс» почав працювати в 2016 році й на піку своєї роботи покривав 40% українського споживання дизеля (весна-літо 2019 р.), але з серпня 2019 року на постачання «трубою», а також на постачання скрапленого газу з РФ було введено спеціальне мито.
«І якщо влітку 2019 р. постачання доходили до 200 тис. тонн на місяць, то в 2020 р. істотно знизилися і в середньому становили близько 40 тис. тонн на місяць», – повідомив глава парламентського комітету.
Разом з тим він підкреслив, що тільки торік спецмита на дизельне пальне і скраплений газ принесли до держбюджету України близько 600 млн грн.
Як раніше повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн з посиланням на свої джерела в галузевих колах, 19 лютого на засіданні Ради національної безпеки і оборони України може бути прийнято рішення про передання нафтопродуктопроводу в управління держави до винесення судом рішення про легітимність угоди з придбання компанії «ПрикарпатЗахідтранс» в 2015 році. На думку експерта, в цьому разі Росія припинить подавати продукт трубою на територію України.
Нагадаємо, в грудні 2020 р. Кабінет міністрів України на рік продовжив дію 4-відсоткового спеціального мита на дизельне пальне, яке постачається з РФ трубопровідним транспортом, а також 3-відсоткового мита на російський скраплений газ і спецмита обсягом 65% на імпорт з РФ усіх типів вугілля, за винятком антрацитового, коксівного і бітумінозного.
Спецмита було введено урядом України 17 липня 2019 року як відповідь на введення обмежувальних заходів з боку Російської Федерації. Це призвело до падіння прокачування нафтопродуктопроводом з 1,2 млн т у 2019 році до 635 тис. т у 2020 році, але водночас викликало збільшення постачань російських нафтопродуктів як через нафтоналивний термінал у Гомелі, так і з інших напрямків.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти