На початку листопада на ринку скрапленого газу Польщі спостерігається збільшення обсягів продукту, проте трейдери не готові пропонувати додаткові його партії українським покупцям, повідомили enkorr гравці ринку.
Зокрема, зі слів співрозмовників видання, останні кілька днів до балтійських терміналів країни потрапило кілька крупних партій пропану зі Швеції й російської федерації. Це призвело до зменшення цінового спреду між пропаном і ПБТ. Зараз оператори роздрібних мереж воліють купувати пропан через його меншу щільність і наявність вигідних пропозицій на ринку.
«Проте збільшення обсягів постачань газу в Польщу не означає, що трейдери готові пропонувати додаткові партії продукту українським покупцям», — каже один із українських операторів, додавши, що на польському ринку зберігається високий попит на газ серед підприємств аграрного сектору.
Крім того, відбувається заповнення пропаном газгольдерів приватних будинків. Цього тижня угоди на постачання залізничних партій пропан-бутанової суміші до станцій «Ягодин» та «Ізов» укладалися в діапазоні 930-935 доларів за тонну.
Автомобільні партії ПБТ з урахуванням вартості доставки до українського кордону й наявності сертифікату походження продукту було продано за 890-910 доларів за тону. На початку листопада українські імпортери зазнають складнощів із організацією постачання газу з Європи через брак автоцистерн і посилення вимог до технічного стану автомобілів з українською реєстрацією.
У закарпатському регіоні й на Балканах зберігається високий рівень цін через обмежену кількість пропозицій газу. Цього тижня було укладено дві угоди на постачання ПБТ зі Словаччини за 930-935 доларів за тонну. Партії продукту буде відвантажено на умовах DAP Ужгород і DAP Чєрна-над-Тисою. Автомобільні партії ПБТ з румунського терміналу в Галаці було продано за 830-840 доларів за тонну. Відомо, що цього тижня за такими цінами продукт придбали принаймні чотири українських компанії.
Учасники ринку зазначають подовження термінів доставки газу на окремих напрямках. «Після закриття Молдовою чотирьох контрольно-пропускних пунктів на кордоні з Україною водії газовозів змушені обирати інші маршрути для вивозу продукту з Румунії. Через це на переході «Серет-Тереблече» утворилася черга завдовжки кілька кілометрів», — коментує ситуацію один з українських імпортерів.
Як повідомляв enkorr, на кінець жовтня в українських імпортерів кількість контрактів на постачання СВГ у листопаді з країн Східної Європи суттєво знизилася через ознаки дефіциту газу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти