У початок

У листопаді попит на нафту в Китаї продовжував відновлюватися

Очевидний попит на нафту в Китаї зростав третій місяць поспіль до 14,18 млн барелів на день (б/д) у листопаді, що є найвищим рівнем за 11 місяців і трохи нижче від рекордного рівня, досягнутого в листопаді 2021 року, повідомляє Energy Intelligence у власному дослідженні. 

Сектор нафтопереробки випередив інші сегменти економіки країни, оскільки оператори активізували діяльність, щоб скористатися сильним закордонним попитом на продукти нафтопереробки й виділенням Пекіном додаткових квот на експорт продукції.

Китайські нафтопереробники підвищили виробництво дизельного пального в листопаді до нового рекордного рівня 4,73 млн б/д, що на 4,3% більше, ніж у жовтні, а також збільшили виробництво авіаційного палива на 27% порівняно з попереднім місяцем — до майже 800 тис. б/д на тлі високого глобального попиту для середніх дистилятів.

Експорт дизельного пального з Китаю підскочив до 520 тис. б/д у листопаді — у п’ять разів більше, ніж у тому ж місяці торік, тоді як експорт реактивного пального зріс на 33% — до 322 тис. б/д.

Попри відновлення в останні місяці, очевидний попит на нафту в Китаї за перші 11 місяців 2022 року був майже на 400 тис. б/д нижчим, ніж за той самий період 2021 року, що робить ймовірним те, що його річний попит на нафту впаде вперше за два десятиліття.

Падіння споживання за весь рік відображає вплив суворої політики нульового запобігання COVID-19, яка діяла протягом більшої частини цього року. Китай нещодавно відмовився від цієї політики, але обережність серед його населення може перешкодити подорожам цього місяця й знизити попит на нафту.

Інфекції поширюються по всій країні, навіть коли уряд припинив повідомляти про випадки, — це переконало багатьох людей поки що залишатися вдома через те, що вони одужують від Covid-19 або намагаються уникнути контакту з вірусом.

Влада провінції Чжецзян — великого центру нафтопереробки й нафтового центру, що розвивається, — заявила в неділю, що щоденні випадки зараження Covid-19 перевищили 1 мільйон. Населення провінції становить близько 65,4 млн осіб.

Пекін оголосив пізно в понеділок, що тривалий карантин для мандрівників буде скасовано з 8 січня після майже трьох років.

Це може призвести до більш раннього й більшого зростання попиту на авіаційне пальне у Китаї, ніж очікувалося раніше.

Протягом півгодини після офіційного оголошення кількість пошукових запитів щодо авіаквитків і закордонних готелів досягла максимуму за три роки на онлайн-платформі туристичного агентства Trip, повідомила у вівторок китайська газета Global Times.

Останніми роками попит на реактивні літаки в Китаї впав через політику країни щодо запобігання COVID-19 і жорсткі обмеження на кордоні. Очевидний попит на авіаційне пальне відновився до 491 тис. б/д в листопаді, але все ще становив лише 69% від 831 тис. б/д в листопаді 2019 року.

Попит на нафту в Китаї може зрости на 4,7%, або 656 тис. б/д в наступному році, за оцінками Energy Intelligence, що робить його основним чинником очікуваного збільшення світового попиту на нафту на 1,6 млн б/д.

Спостерігачі за ринком тепер будуть зосереджені на тому, скільки людей подорожує Китаєм під час китайських новорічних свят і наскільки ефективно країна бореться з супутніми спалахами Covid-19.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти