У початок

У липні рф скоротила постачання нафти з чорноморських портів більш ніж на чверть

Експорт сирої нафти з російських портів у Чорному морі у липні 2023 року продемонстрував скорочення порівняно з попереднім місяцем на 27,2% — до 3,637 млн тонн. Про це свідчать дані дослідження Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та Моніторингової групи BlackSeaNews, повідомляють «Порти України».

«У липні 2023 року експорт сирої нафти рф з портів Чорного моря склав 3 636 836 тонн, тобто скоротився одразу на 1 357 305 тонн, при цьому 67,2% цього скорочення сформувалося за рахунок експорту в країни ЄС — тобто за рахунок зменшення порушень ембарго», — йдеться у публікації.

У липні 2023 року було зафіксовано лише два випадки порушення ембарго, тоді як у травні й червні їх було 11 і 9 відповідно. Це сталося у зв’язку з тим, що 24 липня 2023 року почало діяти рішення Євросоюзу про заборону входити до портів країн ЄС танкерам, що здійснюють такі порушення.

Експорт російської сирої нафти з портів Чорного моря до країн, що не долучилися до ембарго, теж скоротився — на 445 тис. тонн, або на 11,5%. Однак, на відміну від експорту до країн ЄС, це скорочення, швидше за все, тимчасове, зазначають автори дослідження.

Кількість танкерів, які перевозили російську нафту з Чорного моря, у липні скоротилася до 28 з 42 у червні.

У червні 15 танкерів-перевізників належали компаніям країн ЄС, в липні їхня кількість зменшилася до 9-ти. Зменшилася і кількість танкерів-перевізників російської сирої нафти, що належать судновласникам Туреччини, — з 9 танкерів у червні до двох у липні.

Водночас морський експорт російських нафтопродуктів у липні 2023 року, на відміну від сирої нафти, продовжував зростати — він досяг нового рекорду за період із квітня 2022 року, склав 4,2 млн тонн і перебільшив обсяг експорту сирої нафти. При цьому порушення ембарго теж зросли.

У червні 2022 року Євросоюз затвердив шостий пакет економічних і персональних санкцій проти рф і рб у зв’язку з повномасштабним російським військовим вторгненням в Україну. Основною складовою шостого пакета санкцій стала заборона на імпорт російської нафти морем. Ембарго набрало чинності з 5 грудня 2022 року для нафти і з 5 лютого 2023 року – для нафтопродуктів.

Крім того, коаліція, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія й Австралія, встановила цінову «стелю» на морські перевезення російської нафти поза ЄС, після чого найбільші західні страхові компанії перестали страхувати судна, які транспортують нафту з росії за ціною, вищою від $60 за барель.

У червні 2023 року у зв’язку зі спробами обману для обходу санкцій з боку суден, які возять сиру нафту і нафтопродукти, в одинадцятому пакеті санкцій Євросоюз заборонив доступ до своїх портів і шлюзів доступ будь-яким суднам, що здійснюють перевалку із судна на судно, за наявності у компетентних органів достатніх підозр, що це судно допомагає росії обходити європейське нафтове ембарго чи цінове обмеження.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти