Зниження зовнішнього ринку й стабільні постачання дизпального тиснули на гуртові цін протягом минулого тижня. У березні трейдери очікують відновлення попиту, тому планують збільшувати обсяги постачань.
Водночас, зі слів співрозмовників enkorr, наразі реалізація залишається слабкою. Аграрії вже почали цікавитись перспективами придбання продукту, але до закупівель ще далеко.
Низький південь
«Анвітрейд» продовжує продавати індійський дизель. Окрім низького ринку, у компанії зазначають наявність більш дешевого пального у конкурентів. Так, 28 лютого компанія пропонувала ресурс за 43,70 грн/л, коли на ринку пропозицій починалися від 43,30 грн/л.
У лютому певна кількість трейдерів скоротила постачання, намагаючись реалізувати залишки й сподіваючись при цьому на загальне «підсушення» ринку. Але, зі слів одного з таких гравців, вийти на бажанні результати так і не вдалося. Можливо, через те, що мало хто підтримав цю ініціативу.
З ТОП-10 імпортерів 2024 року у лютому середньодобові обсяги дизелю знизили тільки ОККО і «Мартін Трейд», на 9% і 33% відповідно, до 1,5 тис. т і 0,26 тис. т. До них долучилися УНТК, «Солар Оіл» і «Пентаойл», знизивши постачання на 12% (0,26 тис. т на добу), 24% (0,8 тис. т за 23 дні) і 29% (1,8 тис. т за 23 дні).
Проте «АТ Енерго Трейд» збільшила імпорт порівняно з січнем на 26% (32,6 тис. т) і вже повернулася до показників лютого минулого року.
Перевершили обсяги січня і лютого 2024-го «БРСМ-Нафта» (в три рази й на 17%, 9 тис. т) і «Арстак» (на 14% і 34%, 7,6 тис. т). Але значне зростання порівняно з минулим місяцем обумовлене дуже низькими обсягами січня (2,6 тис. т). Компанія активно готувалася до підняття акцизів з початку року й імпортувала у грудні 19,4 тис. т дизелю, що є найбільшим місячним показником «БРСМ» минулого року.
Опитані респонденти повідомили про намір збільшувати у березні обсяги закупівель. Хто розповів про незначне зростання, а хто – про можливе досягнення показників березня 2024-го.
«Ми ще не контрактували на березень дизель із півдня. Робитимемо це на початку місяця, зваживши наші залишки й наміри інших трейдерів», – розповіли в одній із компаній, яка працює на півдні й заході.
Весняне зростання
Минулого тижня, з 24 по 27 лютого, у країну заїхало 77 тис. т пального, що в добовому еквіваленті на 13% більше, ніж тижнем раніше (19,3 проти 17 тис. т). 40% обсягів (31,7 тис. т) відвантажили на дунайські термінали.
Порівняно з кінцем позаминулого тиждень закінчився зниженням європейських котирувань у середньому на $24/т (1 грн/л). А згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня гуртова ціна на дизель з 21 по 28 лютого знизилася на 0,80 грн/л, до 46,49 грн/л.
На півдні ціни варіювалися в межах 43,50-44,50 грн/л, але більшість пропозицій не перевищувала 44 грн/л. На нижній межі пропонував дизель «Мартін Трейд», на верхній — «Солар Оіл» і трохи нижче — «АТ Енерго Трейд» (44,40 грн/л). Але, зі слів представників компаній, були пропозиції й за 43,30-44,40 грн/л. За підрахунками enkorr, з урахуванням котирувань CIF Med на 28 лютого премії до цін становили $70-97/т попри $57-77/т тижнем раніше.
На заході у прикордонних областях вартість пального становила 45,50-46,90 грн/л. Найнижчі ціни — у «Мартін Трейду» в Чернівецькій області й «Солар Оілу» — у Волинській. Для останньої компанії західний напрямок в новинку. До цього компанія з Кременчука працювали винятково на південному напрямку.
«Ми вирішили диверсифікувати постачання, додавши до свого кошика ще й західний напрямок. Плануємо стати системним гравцем, везучи ресурс з Orlen Lietuva», – зазначив директор «Солар Оілу» Андрій Снісаренко.
З 17 по 23 лютого відвантаження через західний кордон зросли на 25% порівняно з тижнем раніше і становили 69,5 тис. т (58% від загального імпорту).
Суттєво додали обсяги з Польщі – 42%, до 41,7 тис. т. Залізничні партії збільшилися на 41%, до 40,6 тис. т, авто — на 72%, до 1,1 тис. т.
Зазначимо, що в цей період Західна паливна енергетична компанія привезла першу залізничну партію американського дизелю з термінала Oktan Energy. Ціна на цей ресурс варіювалася у межах 54 800-55 150 грн/т залежно від дня продажу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти