У березні середньодобове постачання скрапленого газу в Україну зросло на 17%, до трохи більше 2 тис. т. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
За I квартал 2025 року було завезено 159,2 тис. т газу (1,7 тис. т на добу), що на 13% менше, ніж торік. Основною причиною скорочення постачань, як вважають імпортери, є низькі проливи.
«Ми розраховували, що в березні реалізація почне покращуватись, але «низький сезон» затягнувся. І за підсумками минулого місяця у добовому еквіваленті вийшли на показники лютого, а ось порівняно з березнем минулого року просідання становить близько 13-14%», — розповіли в одній із роздрібних мереж.
Минулого місяця лідером постачань залишилася «БРСМ-Нафта», яка імпортувала 11,7 тис. т пального, що на 35% більше порівняно з лютим. Збільшити обсяги компанії вдалося завдяки зростанню залізничних обсягів з угорського MOL в 3,2 раза (з 0,3 до 1 тис. т) і в майже 3 рази морських — з румунського Interport Gaz (з 2,1 до 6,3 тис. т). Водночас імпорт із турецького Likitgaz Dagitim, який у лютому охоплював 59% кошика «БРСМ», зменшився на 35%, до 3,3 тис. т.
«Авантаж» зберегла за собою друге місце, імпортувавши 5,3 тис. т пального. У березні компанія повезла автообсяги не тільки з Польщі, а й з Румунії (1,2 і 1,6 тис. т відповідно).
ОККО потрапила у трійку лідерів, замістивши Centurion Group. Мережа відвантажила 5,3 тис. т газу (+32%), з яких 63% — залізницею. Порівняно з позаминулим місяцем постачання колією найбільшого залізничного імпортера зросло на 74%, до 3,3 тис. т. Невелику частину ресурсу (0,5 тис. т) було відвантажено з Румунії з Unicom Oil Terminal. Останній раз із цього базису компанія імпортувала газ у листопаді 2022 року.
Відчутно збільшили постачання оператори українського термінала «Еконоватіка» — «Вігазтрейд» і «Вілле Форте». Перший наростив відвантаження трохи більше, ніж удвічі (4,9 тис. т), другий — на 70% (1,9 тис. т).
Додав і «Газтрон» (майже у 2 рази, до 2 тис. т), який через значні постачання у грудні 2024 року, в січні-лютому 2025-го звів імпорт до одних з найменших значень як мінімум з 2021 року. У березні трейдер переспрямував постачання морським транспортом на авто і залізницю у співвідношенні 75 на 25%.
Повернувся до імпорту WOG, відвантаживши 2 тис. т газу залізницею з Румунії з терміналів OMV Petrom і Unicom Oil Terminal.
З лютневого ТОП-10 у березні у «десяток» не потрапила «Надєжда». Компанія знизила обсяги імпорту на 43%, з 1,8 до 1 тис. т, через скорочення залізничних партій більше, ніж у 2 рази (до 0,7 тис. т).
Минулого місяця Румунія повернула втрачені позиції й стала основною країною-постачальником скрапленого газу в Україну. Звідти було імпортовано 25,8 тис. т ресурсу, що у 2,3 раза більше, ніж у лютому.
Найбільше газу було відвантажено з Unicom Oil Terminal (7,8 тис. т, у 2,2 раза більше, ніж у лютому). На другому місці — Interport Gaz (завдяки закупівлям «БРСМ-Нафти»). Сумарно з базисів компаній було експортовано 14 тис. т газу, або 55% загального імпорту з Румунії.
Туреччина, яка лідирувала позаминулого місяця, знизила постачання на 47%, до 8,3 тис. т. Обсяги з Likitgaz Dagitim просіли на 64% через зменшення відвантажень «БРСМ» і відсутності закупівлі «Данкор Трейду». Але, зі слів представників компаній, вже у першій половині квітня «Данкор» привезе 3 тис. т турецької суміші.
Також недорахували 25% і партії з Aygaz (4,9 тис. т попри 6,6 тис. т місяцем раніше).
Із заходу у березні було привезено 23,2 тис. т (+22%), з яких 85% припало на Польщу й Литву. Імпорт з першої зріс на 7% (до 13,6 тис. т), з другої — на 22% (до 6,1 тис. т).
Через дешевші пропозиції польські Bialchem Group, Barter і Pakar Jacek залишаються найбільшими експортерами газу в Україну. У березні з їхніх терміналів сумарно було відправлено 77% загального імпорту з Польщі (10,4 тис. т). Постачання з решти — AmeriGas Polska, Venor Polska і Tezet — зросло з 2,85 до 3,13 тис. т.
Обсяги газу з Orlen Lietuva додали 35% (4,3 тис. т). Тим самим частка ресурсу виробника у загальному імпорті з країни зросла з 64% до 70%. Нагадаємо, з 31 березня на три тижні Мажейкяйський НПЗ зупинився на плановий ремонт. Зі слів трейдерів, будуть скорочення відвантажень ресурсу, але повністю їх зупиняти завод не планує.
У березні залізничні обсяги з Угорщини вперше перевищили надходження вагонами з Польщі (2,9 попри 2,8 тис. т). Наростили постачання звідти «БРСМ-Нафта» (в 3,2 раза), «Омнія Трейд» (майже в 4 рази) і «Газтрон» (з 35 т до 0,5 тис. т). Поновила компанія «ДМС-Трейд», відвантаживши 0,11 тис. т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти