Минулого місяця імпорт скрапленого газу в Україну становив 50,1 тис. т, що на 8% більше, ніж у січні, й на 16% менше, ніж за аналогічний період торік. Про це свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Південь залишається найбільшим постачальником газу в країну. Один із чинників просідання обсягів (-3%, до 31 тис. т) – нестабільна робота Суліни і як наслідок – зміни в графіках відвантаження.
Найбільше — на 55%, до 11,5 тис. т — знизилися постачання з Румунії, яка в січні була основною країною відправлення газу. На 91% зменшилися відвантаження з Bulrom Gas Impex (0,2 тис. т), на 74% — з Interport Gaz (2,1 тис. т), обсяги з якого у січні були найбільшими, як з Румунії, так і загалом на всіх напрямках. Постачання з Unicom Oil Terminal і Bulmarket просіли на 45% і 54% відповідно, до 3,5 тис. т і 1,9 тис. т.
Румунські обсяги були заміщені ресурсом з Туреччини, відправлення з якої зросло в 4,3 раза, до найбільшого значення з 2021 року 15,8 тис. т, і з Єгипту виробництва Modern Gas Derivatives Company (MGDC), який привіз «Мартін Трейд».
У лютому Туреччина стала найбільшим постачальником газу в країну (58% пального було відвантажено з термінала Likitgaz Dagitim, решта — з Aygaz).
Із західного напрямку на 97%, до 12,6 тис. т, зріс імпорт з Польщі через появу дешевших пропозицій LPG з терміналів Pakar Jacek, Barter і Bialchem Group. Наприклад, середня лютнева митна ціна на газ Pakar Jacek густиною вище за 550 кг/м3 становила $700/т, коли у Venor Polska — $809/т (густина 534-539 кг/м3).
Зі слів одного з учасників ринку, отримати нижчу ціну можна тільки завдяки додаванню російської сировини, а саме бутану, на який не діє ембарго ЄС.
Минулого місяця з Білостока, Сокулки й Вульки-Добринської сумарно було відвантажено 77% (9,7 тис. т) загального імпорту пального з цього напрямку. Лідером був Bialchem Group (Вулька-Добринська), постачивши 4,9 тис. т газу.
Хто і скільки
«БРСМ-Нафта» зберігає позиції найбільшого імпортера газу, збільшивши в лютому свої постачання на 6%, до 8,6 тис. т. Постачання компанії переважно зосереджені на півдні, а саме на Туреччині (з Likitgaz Dagitim) і Румунії (з Interport Gaz). Крім того, «БРСМ» поновила відвантаження сірчистого газу (262 мг/кг) з угорського MOL Hungarian Oil & Gas, імпортувавши 311 т ресурсу.
На другому і третьому місцях – «Авантаж» і Centurion Group. Компанії збільшили закупівлі на 30% і 84% відповідно, до 5,6 тис. т і 4,6 тис. т. Перша – на 36%, до 3,2 тис. т, наростила обсяги автопартій, а саме з вищезазначених Pakar Jacek і Bialchem Group.
Трійку лідерів залишила компанія «Вігазтрейд», скоротивши імпорт газу з 6,1 тис. т у січні до 2,2 тис. т у лютому. Минулого місяця компанія не купувала газу в Угорщині, та й постачання з румунського Unicom скоротилося на 64%, до 2 тис. т.
Засвітився у ТОП ще один оператор українського термінала «Еконоватіка» — «Вілле Форте», який привіз 1,1 тис. т газу (86% з Unicom Oil Terminal, решта – бутан з MOL).
Стабільно 4 тис. т постачає ОККО. Компанія надавала перевагу автопартіям через непрохідні ціни на залізничний ресурс. Імпортний кошик мережі складався з відвантажень з AmeriGas Polska (1,9 тис. т, на 27% менше порівняно з січнем), Orlen Lietuva (1,3 тис. т, +59%), Venor Polska (0,5 тис. т, -12%) і OMV Petrom (0,2 тис. т, в 4 рази більше).
З ТОП-10 покращив свої показники «Данкор Трейд» – у 2 рази, до 3,2 тис. т. Компанія поновила відвантаження з Likitgaz, яке було на паузі з червня 2024-го.
У рейтингу з’явилися нові імена — «Газтрім» і «Мартін Трейд». Минулого місяця компанії вийшли на «велику воду», відвантаживши загалом 2,8 тис. т і 2,4 тис. т.
Перший імпортер, зафрахтувавши танкер Gas Elisabeth, привіз ним майже весь свій лютневий газ. Другий імпортував судном Gas Lisbon 2,9 тис. т газу, розділивши ресурс з «Авантажем» у пропорції 65 на 35%. Решту обсягів трейдер відвантажив з Orlen Lietuva (0,5 тис. т).
WOG і Моttо, після появи у січні в списку імпортерів, у лютому пального не постачали.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти