У початок

Туреччина продовжує збільшувати обсяги перевалки російського ДП

У червні обсяги надходжень дизпального до турецьких портів зросли. В Туреччині сезонно зростає споживання палива, що спонукає компанії збільшувати закупівлі. За даними Консалтингової групи «А-95», минулого місяця обсяги ULSD, що потрапили до турецьких терміналів, збільшилися на 12% — до 1,47 млн т.

Вже кілька місяців поспіль найбільші обсяги продукту в Туреччину постачає рф. У червні з російських портів надійшло 1,08 млн т дизпального, це на 12% більше порівняно з травнем. Майже дві третини (702 тис. т) продукту в Туреччину відвантажено з чорноморських портів росії, решта — з приморська та санкт-петербургу. Нагадаємо, що у червні експорт дизпального з рф почав відновлюватися, чому сприяло закінчення сезону ремонтів на НПЗ.

Найбільші обсяги російського дизпального постачаються до терміналу у Мерсіні. Минулого місяця з портів рф в цьому напрямку відвантажено 333 тис. т продукту. Через термінал у Мерсіні дизпальне закуповують кілька великих турецьких мереж АЗС, серед яких Petrol Ofisi, що належить Vitol, і Guzel Enerji. Проте найбільші обсяги російського продукту, що надходять в Мерсін, припадають на компанію Opet, яка є оператором терміналу. Ця компанія також володіє мережею АЗС, але значні обсяги дизпального, які надходять до її терміналів, призначені для подальшого перепродажу.

Другим за обсягами отримувачем російського дизпального є термінал НПЗ Tupras Izmit. Минулого місяця тут розвантажено 205 тис. т продукту. Трохи менше (200 тис. т) російського палива у червні прийняв термінал Opet у Мармарі. Термінал у Мармарі забезпечує потреби турецьких мереж АЗС Opet і  Petrol Ofisi, але також є великим постачальником дизпального в Україну. Враховуючи, що до 50% обсягів перевалки у Мармарі становить паливо російського походження, постачання ДП з терміналу Opet потребує підвищеної уваги з боку українських трейдерів і митних органів. Минулого місяця enkorr проводив розслідування щодо походження дизпального, яке відвантажується в Україну з турецьких портів. Тоді з’ясувалося, що деякі партії продукту, зазначеного як індійський, насправді мали російське коріння.

Надходження неросійського дизпального в Туреччину також збільшилося. Минулого місяця до турецьких терміналів надійшло 393 тис. т продукту, це на 10% більше порівняно з травнем. Найбільші обсяги відвантажені з індійської Сікки (106 тис. т), де розташований НПЗ Reliance Industries, і з арабського порту Рувайс (71 тис. т), оператором якого є ADNOC.

На тлі зростання обсягів надходжень дизпального в турецькі порти морські відвантаження дистилятів із Туреччини зменшилися. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», у червні з турецьких терміналів відвантажено 567 тис. т ДП і газойлю, це на 11% менше порівняно з травнем. Зменшення постачань відбулося за рахунок скорочення експорту продукту власного виробництва. У червні із заводів STAR і Tupras, що розташовані у Аліазі, відвантажено лише 173 тис. т ДП і газойлю, це на 43% менше порівняно з травнем. Водночас транзитна перевалка дистилятів зросла на 19% до 394 тис. т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти