У початок

Туреччина останніми тижнями імпортує більше російської нафти

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 8 по 14 жовтня 2022 року збільшився проти попереднього тижневого періоду на 7,1% — до 3,15 млн барелів. Про це з посиланням на Bloomberg пишуть «Порти України».

Три країни (Китай, Індія і Туреччина), які допомогли москві зберегти експорт сирої нафти після її вторгнення в Україну, схоже, повертаються на ринок російських барелів, а Туреччина відіграє провідну роль в останніх закупівлях», — зазначає агентство.

Помітне збільшення обсягу сирої нафти на танкерах, які одразу не вказують кінцевий пункт призначення, ускладнює моніторинг російського експорту, однак більшість цих суден потрапляє в Індію, частина прямує далі на схід — в Китай. Врахування цих танкерів у розрахунках показує постійне збільшення сукупного потоку російської нафти в Туреччину, Китай і Індію за останні тижні.

Загалом протягом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 30 танкерів проти 28 попереднього тижня. Розподіл відправлених танкерів за портами чотирьох експортних регіонів:

Балтійський регіон:

  • приморськ — 7 танкерів (попереднього тижня — 8);
  • усть-Луга — 5 (4).

Тихоокеанський регіон:

  • козьміно — 9 (8);
  • пригородне — 1 (0).

Чорноморський регіон:

  • новоросійськ — 5 (5).

Арктичний регіон:

  • мурманськ — 3 (3).

Сумарний обсяг відвантаженої нафти звітного тижневого періоду становив 22 млн барелів проти 20,6 млн барелів тижнем раніше.

Надходження від експортного мита звітного тижня зросли проти попереднього тижня на $9 млн — до $134 млн. Ставка експортного мита у жовтні становить $6,06 за барель, що є найнижчим показником з лютого 2021 року. У листопаді ставка впаде до $5,83 за барель, мінімального рівня з січня 2021 року.

Аналізуючи динаміку морського експорту за допомогою середнього чотиритижневого ковзного (рухомого) показника, середньодобові постачання найбільшим клієнтам у тижневому порівнянні були такими, зокрема:

в Китай — зменшилися на 5,2%, до 0,91 млн барелів на добу (б/д);

в Індію — зменшилися на 19,7%, до 0,71 млн б/д;

в Туреччину — збільшилися на 33,3%, до 0,4 млн б/д;

в Італію — збільшилися на 50%, до 0,3 млн б/д;

в Нідерланди — збільшилися на 38,5%, 0,18 млн б/д.

Постачання в Китай, Індію й Туреччину досягли піку в червні — 2,2 млн б/д. Середній показник за чотири тижні до 14 жовтня знизився приблизно на 350 тис. б/д, однак постачання в Туреччину досягли найвищого рівня за рік.

Обсяг відправлених нафтових вантажів танкерами, які не вказують точного кінцевого пункту призначення, становив 0,46 млн б/д. Всі судна, що сигналізують як пункти призначення Порт-Саїд або Суецький канал, зрештою потрапляють в Індії або Китай, а деякі прямують до інших кінцевих пунктів, зокрема до Фуджейри в ОАЕ чи Коломбо в Шрі-Ланці.

Часу на доставку нафти з балтійських портів росії в Китай з Індією лишається мало до 5 грудня, коли набуде чинності нафтове ембарго ЄС, яке позбавить судна страхування й інших послуг. Танкери мають вирушити з приморська або усть-луги приблизно до 21 жовтня, аби досягти терміналів у східному Китаї до цього терміну.

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 1 по 7 жовтня 2022 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 12,5% — до 2,94 млн барелів. Російські нафтові порти і термінали завантажили 28 танкерів проти 31 попереднього тижня.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти