Наприкінці січня обсяги імпорту дизельного пального залишаються на високому рівні, хоча минулого тижня спостерігалося зменшення обсягів постачань. За даними enkorr, 16-22 січня імпортери розмитнили 135,7 тис. тонн продукту, це на 21% менше, ніж попереднього тижня.
«Ми зменшили закупівлі, бо трапляється, що нікуди зливати машини. Реалізація на АЗС упала, тому намагаємося купувати стільки, скільки продаємо», — каже представник невеликої мережі.
Співрозмовник зазначає, що з урахуванням запасів компанія забезпечена нафтопродуктами до середини лютого. Послаблення попиту з боку українських покупців змушує польських, румунських і болгарських постачальників зменшувати обсяги премій. На скорочення маржі трейдерів також впливає зростання котирувань дизпального у північно-західній Європі й Середземному морі. Протягом трьох тижнів продукт на еталонних базисах здорожчав більш ніж на $100.
Цього тижня автомобільні партії дизпального зі східних польських терміналів відвантажувалися з преміями $120-140, це на $70-80 нижче, ніж три тижні тому. Нагадаємо, на початку січня автомобільні партії дизельного пального зі східних польських терміналів продавалися на $200-210 дорожче від північно-європейських котирувань.
«Ми зменшили премії, щоб стимулювати експортні продажі», — розповідає польський трейдер. Співрозмовник додає, що зараз усередині Польщі ціни вищі за експортні, але компанія диверсифікує постачання, оскільки у січні законтрактувала великий обсяг продукту з європейських НПЗ.
Обсяги премій на латвійських і литовських терміналах не змінилася й становлять $140-170. Проте жоден із опитаних трейдерів не укладав нових угод, оскільки компанії вивозять ресурс, який було законтрактовано раніше.
На терміналах у болгарському Русе цього тижня премії для автомобільних партій дизпального зменшились до $125-140, повідомили учасники ринку. У Бургасі, Варні й Констанці продукт відвантажують з націнкою $100-120 до середземноморських котирувань, з терміналу у Джурджулешті обсяги пропонуються з преміями $160-200.
Трейдери відзначають суттєве падіння обсягів продажів дизпального у портах Чорного моря й гирла Дунаю. «Цього місяця ми привезли два танкери з дизпальним. Обсяг із першого судна довелося продавати зі знижками, з другої баржі поки продали лише 700 тонн», — коментує ситуацію трейдер, що реалізує продукт на одному з дунайських терміналів.
За даними enkorr, у січні постачання дизпального в Україну з Румунії й Болгарії зменшилися на 26%. Проте спостерігається збільшення обсягів імпорту продукту з турецькими паспортами. Йдеться про постачання з Opet Terminals і STAR Refinery. Учасники ринку пов’язують це з активізацією експорту російського дизелю до турецьких портів напередодні введення нафтопродуктового ембарго.
«Наші турецькі партнери запевнюють, що російське дизпальне імпортується винятково для внутрішнього ринку, на експорт відвантажується продукт тільки турецького виробництва. Але звучить це якось непереконливо», — каже покупець ресурсу у Констанці.
На думку співрозмовника, така схема постачань потребує кратно більшої кількості операцій з перевалки й супутніх витрат, тому для російського продукту простіше зробити нові документи.
Днями enkorr писав про збільшення обсягів закупівель російського скрапленого газу з терміналів Латвії й Литви. Схоже, що з дизпальним повторюється така ж сама історія.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти